Corsair Builder CX750 Bronze Review

brogamma 5 oktober 2015, laatste update op 5 oktober 2015, 273 views

Corsair Builder CX750 Bronze

Stevige PSU met lelijke afwerking

Pluspunten

• Stevige bouwkwaliteit
  • blijft goed koel
  • Gesleevde kabels
  • Groene look

Minpunten

• Stugge uiteinden van de kabels
  • alle kabels zijn na de samengeknepen stukken gekleurd
  • samengeknepen delen zijn erg stug tot niet bewegelijk.

Aansluitingen Score: 3
2. Uiterlijk
3. Aansluitingen
4. conclusie

1. verpakking en inhoud
De verpakking oogt op het eerste gezicht degelijk en solide. Het verpakkings materiaal is ook erg sterk. Er zit een handleiding bij maar er staat nergens in de handleiding wat de output van elke kabel is. Dat staat op de PSU zelf. Verder zit er in de doos ook nog wat tyraps en schroefjes voor je PSU om in je case vast te maken .

2. Uiterlijk
Op dit punt liet de PSU van Corsair mij een beetje in de steek. De behuizing van de PSU is mooi en stevig. De kabels daarintegen zijn niet van hoge kwaliteit en zijn ook niet erg goed voor een budget PSU. De kabels zijn wel gesleefd maar schijnen iets door. Om de sleevings af te knijpen heeft corsair een hele slechte afwerking. De afknijpstukken zijn ontzettend stug en kunnen niet tot nauwelijks buigen. En als je een krappe case hebt is het niet heel erg fijn als je dat moet managen. En de kabels zijn bovendien gekleurd, Vind ik erg jammer (zeker als bezitter van een windowd case).

3. Aansluitingen
De aansluitingen van deze PSU zijn niet verkeerd maar je kunt merken dat het echt gaat om een budget PSU. Je hebt 4 x Pcie 8 pin conectors. vier molex en zes sata power aansluitingen. Verder maar een CPU 8 pin, zit er persoonlijk niet mee maar voor degene die wat meer stroom naar hun cpu willen hebben is dit wel fijn( zeker met zo'n hoog wattage). En als laatste de 24 pin atx kabel met een mogelijkheid om de voeding ook in een moederbord te stoppen met maar een 20 pins aansluiting in kan.

4. Conclusie
Conclusie van deze PSU is eigenlijk heel simpel. Stevige behuizing van de PSU zelf maar te stugge kabels die niet erg mooi zijn afgewerkt. Niet iets dat ik bij corsair vindt passen. Verder nog even te vermelden dat er via internet wordt aangegeven dat de rail in deze serie Psu slecht is. Ik heb het nog niet gemerkt en onverwacht uitvallen heeft hij nog niet gedaan en voor alsnog houdt hij mijn Intel core I5 4690k lekker onder stroom zonder problemen.

Nog opmerkingen over deze Review plaats dan een reactie om het te laten weten :)

Heb jij ook een Corsair Builder CX750 Bronze?