Jawbone UP24 - Large Zwart Review

Derecho 3 oktober 2015, 218 views

Jawbone UP24 - Large Zwart

Comfortabele fitness tracker met mooie app, maar slechte bouwkwaliteit

Pluspunten

• Presentatie van de app
  • design
  • batterijduur

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit
  • Bluetooth hapert soms

Na ruim 5 maand gebruik te hebben gemaakt van de UP24 heeft hij recent de geest gegeven, en dus is het maar eens tijd voor een review.

Nut
Een tijdje heb ik de stappenteller van Android gebruikt, maar het viel me steeds op het aantal gemeten stappen opvallen hoog was. Na veel te lezen op het wereldwijde web bleek de UP24 het goed te doen in allerhande reviews. Ik heb er dan maar eentje besteld via Singapore, in de hoop een beter inzicht te krijgen op mijn sedentaire levensstandaard.

Eerste gebruik
Bij ontvangst heb ik de batterij opgeladen en verbonden met de telefoon. Dit ging echter niet zoals gepland, met steeds maar Bluetooth connectieproblemen. Na tussenkomst van de Jawbone support kreeg ik een nieuwe opgestuurd, ter vervanging van het defecte exemplaar. Helaas kwam de nieuwe slechts met 60 dagen garantie, ipv een jaar.

De nieuwe UP24 deed het uitstekend vanaf dag 1, met accurate resultaten voor de stappenteller. Ook de slaapmonitor bleek dik in orde. De Up24 komt met een prachtige app: UP.

ontwerp
Comfortabele semi-flexibele siliconen armband, dat vooral deed denken aan een festivalbandje. Ik vond het een stijlvol ontwerp, waarbij alle onderdelen mooi zijn geintegreerd. Aan het ene uiteinde zit een oplaadverbinding, en aan de andere kant knopje om de bepaalde functies te activeren.

app
Goede app, compatibel met Android 5...Mooie en duidelijke vormgeving...Aanmoedigende berichten om de zoveel dagen..

bouwkwalteit
Slecht.
Na enkele maanden begon de siliconen band langzaam uit te rekken, om uiteindelijk zowel aan elk uiteinde bijna een centimeter langer te worden. Het gebruik van het knopje werd steeds moeilijker, en ook de oplader verbinden werd problematisch. Op een bepaald moment heeft het spel dan ook de geest gegeven, en viel het knopje en achterliggende electronica uit de armband. Einde verhaal.

conclusie
Goede app, mooi ontwerp, geweldige support maar slechte bouwkwaliteit.

Heb jij ook een Jawbone UP24 - Large Zwart?