Specificaties 65" Ultra HD 3D LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KD-65S8505C Zwart Review

carcept2009 2 oktober 2015, 1.060 views

Sony Bravia KD-65S8505C Zwart

De Sony 65s8505c is echt een parreltje. Beeld is subliem. Android is nog wat buggie wel is waar, maar daar hoef je hem echt niet links voor te laten liggen. Aanrader als je van perfect beeld houd.

Pluspunten

• Hoog contrast
  • Subliem beeld weergave
  • 4k, geen pixels meer zichtbaar.
  • Android is niet alles maar snes spellen spelen is toch wel tof.
  • Bouwkwaliteit
  • Geluid vind ik verrast goed. Best vol nog.

Minpunten

• Android, blijft toch een beetje buggie
  • Nog geen opname mogelijkheid tot de grote update
  • Zappen mag iets sneller. 3sec

Zal mijn ervaring ook maar is delen. Heb namelijk al aardig wat gehad door het forum uit te spitten. :)
Zag op redcoon de 65s8505c voorbij komen tijdens een rush. Door de pricewatch zag ik dat het meer dan 550 euro scheelde met de goedkoopste in de pricewatch. Bcc en Mediamarkt op dat moment zelfs bijna 1000 euro. :P :P

Binnen een dag geleverd. Helemaal strak in de doos en de usb update er gelijk opgezet toen die hing. De vaste stroomkabel en de eternetport zijn een beetje jammer van het ontwerp. Stroomkabel zit vast aan de tv en de eternetkabel steekt uit. Maar agh hij is curved en dan heb je er geen last van.

Wij hebben ziggo en gebruiken hiervoor een ci+ module. Werkt helemaal perfect. Eerste module ging na een dag kapot. Had die echter al bijna twee jaar in een andere tv zitten. Ja de 1.3 versie. Misschien gewoon pech? Nieuwe gehaald en de oude ligt voor reparatie.
Me gevoel zegt dat bijv de humax 5200 strakker beeld geeft dan welke interne module. Gebaseerd wat ik zie bij andere tv's van vrienden en kennis die de module en de humax probeerde. Maar hou toch aan de interne module. Geen extra kastje vind ik toch wel erg prettig. Wil je echter opnemen op dit moment dan zit je een een los kastje.

Tv draait nu bijna 2 weken zonder echte problemen. Nog nooit een vastlopers of reset gehad. Even afkloppen 8)7 Android werkt opzich ook best aardig. Over het algemeen ook nog redelijk soepel. Soms vertraagd die wat maar dan zit ik aardig in apps te worstelen zoals popcorn kodi of Snes9x. (Ook de toetsgeluiden uitgezet )

Heb de beeldinstelling volledig aangepast naar eigen smaak. Dat kost uren maar ben er nu helemaal tevreden over. Wel vervelend is dat je voor elke ingang het opnieuw moet instellen. Zonde van de extra handelingen. Had wat last van lichte wolken tijdens sommige volledige zwarte schermen tussen het zappen door bijv. De vlekken gemasseerd en de schroeven achterop het paneel op deze punten een slagje losser gezet. Nauwelijks meer zichtbaar. Let op dat je bij het masseren niet te hard duwt. Denk dat er drukpunten komen door het vervoer? :X

Gebruik om alles te bedienen een harmony ultimate en moest hierin ook wat tweaken aangezien de tv er niet altijd goed mee aanging. Nog wel meer dingen zoals toetsen wijzige. Nu werkt alles perfect. Zelf het vrouwtje snapt het allemaal.

Voor 4k af te spelen gebruik ik een Intel NUC i5. Dat werkt subliem en komt de tv echt tot zijn recht.

Beeld is echt subliem en het curved is best leuk. Lijkt wat rustiger te kijken hierdoor. Zo erg curved zijn ze van Sony eigenlijk ook weer niet. De samsungs zijn volgens mij een stuk meer curved.

Het is eigenlijk een heerlijke tv. Android is wat buggie misschien nog. Maar wil er ook niet meer over klagen. Wat ik al aangaf werkt het best redelijk tot goed. 8)7
Als ik de verhalen lees over samsung of lg met hun webos is het ook niet alles.
Het beste zou zijn dat je gewoon een domme tv heb zonder al die smart meuk erop. Zelf bepalen wat hier hiervoor gebruikt is toch altijd nog het beste.!

Sony belooft wel meer features op hun site die het nu nog niet doen. Zoals opnemen bijv. Das even wachten op de grote update als je dat echt wil.

Tipje, is om auto update ook uit te zetten. Handmatig is beter want dan kan je eerst polsen of het een goede update is.

Heb jij ook een Sony Bravia KD-65S8505C Zwart?