Logitech X-230 Review

rieszkeee 23 mei 2009, laatste update op 23 mei 2009, 1.679 views

Logitech X-230

Pluspunten

• Qualiteit/Prijs verhouding is GOED! Lekker vol geluid. Zware bass als je dat wil. Makkelijk aan te sluiten! Redelijk mooi design! en nogmaals een mooie prijs!

Minpunten

• Redelijk korte kabels, maar lang genoeg voor bureau gebruik.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik was niet op zoek naar een SUPER QUALITEIT setje, maar juist naar een simpel maar goed setje voor op mijn kamer. Ik gebruik hem eigenlijk voor het gamen op mijn xbox 360 en sluit hem ook regelmatig aan op mijn MacBook pro voor muziek en films (beide in combinatie met mijn 23 inch samsung syncmaster lcd).

Ik had eigenlijk hele duidelijke eisen:
- Ik wilde een vol en zuiver geluid
- Ik wilde een krachtige subwoofer met aardig wat bass, vooral voor films en games vind ik dat dat de ervaring een stuk prettiger maakt
- Het moest een 2.1 setje zijn om al dat gedoe met kabels te voorkomen.

Ik kocht deze set voor 50 euro bij een lokale computerwinkel bij mij in de buurt ongeveer een half jaar geleden.

Eenmaal thuis met mijn setje heb ik hem gelijk aangesloten. Heeft gewoon een standaard jackplug aansluiting die rechtstreeks in mijn macbook pro past en ook in andere computers uiteraard. Alles werkte meteen!

Geluid:
Wat me gelijk op viel was de zware bass! Een erg zuiver en doordringend geluid. Met deze subwoofer kon ik mijn ramen goed laten trillen (mijn buren zijn dus ook meerdere keren aan de deur geweest), al was het misschien zelfs wel wat te veel van het goede. Ik heb toen de bassknop achter op de subwoofer wat omlaag gezet en dat was al een stuk beter. Het was in het begin wel een beetje wennen aan het geluid, maar nu ben ik absoluut meer dan tevrede! Het volle geluid (voornamelijk door de bass) en aardig zuivere geluid van de speakers zorgen voor intens gamen en films kijken en ook muziek luisteren. Je kan de set opzich ook goed hard zetten als je dat wilt!

Design
De subwoofer ziet er redelijk standaard uit, hij is niet al te groot en staat gewoon onder mijn bureau dus valt daar ook niet zo op. De twee speakertjes zijn opzich wel aardig mooi. Geen super design, maar wel gewoon mooi om naar de kijken. Ik ben er absoluut tevrede mee maar dat is misschien wel persoonlijke smaak.

Gebruikersvriendelijkheid
Het setje doet het gewoon altijd. Plug-And-Play! Je hebt op de Rechter speaker een volume draaiknop en daarmee kan je het setje ook uit of aan zetten door die in te drukken. Verder kan je gewoon de bass instellen op de subwoofer zelf. Allemaal redelijk standaard het werkt allemaal perfect! Het enige nadeel is dat de kabels wat kort zijn. Het setje is echt bedoeld voor op een bureau! Je kan de voeten van de speakers ook naar achter draaien zodat je ze aan de muur kan monteren, maar ik heb dit niet gedaan.

Goedkoop! 50 euro was ongeveer mijn budget en met dit setje ben ik dan ook absoluut meer dan tevreden! De Kwaliteit/Prijs verhouding is GOED!

• macbook pro
  • xbox 360

Heb jij ook een Logitech X-230?

Kun je wat zelfgemaakte foto's uploaden ter illustratie?
Voor de rest, nette review ;)
Ik heb hier een X530, dezelfde speakers maar dan de 5.1 uitvoering. Ik moet zeggen dat het geluid mij ook erg meevalt. Voor wat muziek, gamen en film kijken is de set meer dan toereikend in een kamer van 4x4 meter. Deze set scoor je voor 60e en dat is naar mijn idee zeer scherp!

Nadeel van de X530 set is dat de set op zeer lage volumes radio-golven opvangt en laat horen. Dit is te voorkomen door het volume op min. een kwart te zetten en volume te regelen met je TB.
Nette review :)

Ik heb nu ongeveer een jaar de X230 en ik kan me helemaal vinden in jouw review: geweldig geluid voor de prijs. Ik ben zelfs van plan nog een tweede setje te kopen voor m'n andere pc :P ... De bass is wel wat zwaar daarom heb ik hem maar op de helft laten staan en nog wat gespeeld met mijn SRS-software en nu klinkt alles perfect!

Nog veel plezier met je setje ;) !