Specificaties 5,25" formaat met lcd-scherm - Bekijk alle specificaties

NZXT Sentry 3 Review

Rubelski 2 oktober 2015, laatste update op 2 oktober 2015, 1.139 views

NZXT Sentry 3

Uitgebreide fan-controller met een groot display en geweldige looks.

Pluspunten

• Uitgebreid groot LED scherm
  • Design
  • Stabiliteit

Minpunten

• kijkhoeken
  • Fan controller led scherm gaat niet uit?

Features Score: 5
Kwaliteit Score: 4
Dit is mijn eerste echte uitgebreide review, maar ik probeer het goed en duidelijk stap voor uit te leggen. :) Dit is ook de eerste fan-controller die ik in mijn bezit heb.

Deze fancontroller kocht ik omdat ik extra fans had gekocht, (Corsair Air Series AF120 Quiet Edition) ) voor mijn Case corsair carbide spec 01, achteraf bleek ondanks dat ik quiet fans kocht dat het toch best luid was, dus zocht ik naar een fan-controller.

Naar wat rondkijken ben ik uitgekomen op de NZXT sentry 3, deze paste goed in het kleurenschema van mijn pc en had uitgebreide features, voor een redelijke prijs.

De fancontroller heeft 5 fan opties, zelf heb ik er 3 op zitten en heb ik de kabels van 4 & 5 er af gehaald. De fancontroller word aangesloten door een Molex connector.

Het inbouwen ging nog even lastig omdat de fancontroller niet je volledige 5,2 bay zal innemen. Daarom is deze niet toolles in te richten en moet deze met schroeven worden geplaatst. Jammer genoeg is een fancontroller niet goed voor je cable management, maar dat is niet vreemd.

Ook zit er een termperatuursmeter op die heb ik op het koelblok fan mijn CPU koeler geplaatst (thermalright true spirit 120m)

Toen ik alles geplaatst had en mijn pc aanzette, was het echt even een wauw momentje. Hij pastte inderdaad goed bij mijn blauwe kleurenschema.

Eerst start de fan controller op met de fans op maximale snelheid, daarna kan je ze rustig naar beneden bijstellen, vanaf 40% fan speed word mijn pc lekker stil!

Tot nu toe hele goeie ervaringen met het touchscreen en de vele opties! Hij is zeer makkelijk in gebruik en werkt heel simpel en prettig. Alleen er zit ook een uit knop op, die zou ervoor moeten zorgen dat het LED scherm uit zou moeten gaan, dat werkt niet bij mij. Ook geen idee hoe dat komt.
De kijkhoeken zijn ook niet perfect maar als je er voor zit is het goed en helder leesbaar en makkelijk in te stellen!

Over deze fancontroller ben ik zeer tevreden en als je zou gaan voor looks, functionaliteit & stilte, zou ik deze Fan-controller zeker aanbevelen.

Heb jij ook een NZXT Sentry 3?

Hey Rubelski,

Ik zelf heb deze ook, echter kan je het scherm wel uitzetten door op het power knopje te drukken onder je volume knopje!.

Voor de rest een nette revieuw!
Dat had ik ook geprobeerd maar bij mij werkte dat niet. Wat zijn jouw verdere ervaringen?
Mijn PC is een wat grootere variant, gebruik wel alle 5 de fan controllers heb de front fans gelinkd, dit werkt erg fijn, echter is de tempratuur bij mij rond de 22 graden als ik op Quiet draai (20%), en hierdoor is mijn PC ook erg still geworden, was het ook zat dat de fans toch nog herrie producerde ondanks dat het quiet fans waren.

Qua cable managment heb ik alles wel kunnen omleiden, ik gebruik als kast Corsair Graphite 730T en heb alles in rood/zwart en vond het alleen jamer dat deze fancontroller niet in het rood leverbaar was, dit zou beter bij mijn kast passen.

Heb zelf geen last van de kijkhoeken, PC staat op de grond en kan vanuit alle hoeken goed kijken.
Oke klinkt goed! ik kocht dit ook mede omdat het goed in mijn kleuren schema pastte.
De kijkhoeken zijn van bovenaf niet goed leesbaar maar vind ook niet heel storend.
Ik heb deze fan controller van de week aangeschaft alleen nu ik deze reactie lees vraag ik me af hoe je de fans op 20% hebt laten draaien. Die van mij gaan namelijk tot de 40%, anders moeten ze uit.