Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFK6500 Zilver Review

Plof-kip 1 oktober 2015, 3.106 views

Philips 32PFK6500 Zilver

Geweldige tv, zie verder.

Pluspunten

• Supergoed beeld
  • Android/Google Play Store
  • Ambilight
  • Ziggo CI+ werkt gewoon
  • Software draait heel soepel
  • Afstandbediening met toetsenbord aan de achterkant

Minpunten

• Ik ben nog niets negatiefs tegen gekomen

Uitstekende televisie. Installatie ging vlekkeloos, CI+ module/Ziggo werkt prima. De beeldkwaliteit is natuurlijk schitterend zoals we van Philips gewend zijn. Software loopt heel vloeiend, schakelen tussen zenders gaat binnen 1 seconde. Nieuwe firmware erop gezet met USB stick, ook feilloos. Ook de apps installeren soepel. YouTube werkt heel goed, gemakkelijk zoekopdrachten intypen via het toetsenbord op de achterkant van de afstandbediening. Toegang tot Google app/music/movie/play Store. Ambilight is fantastisch. Ik raad dit apparaat echt aan iedereen aan die een niet al te grote TOP TV zoekt voor een prima prijs.

Heb jij ook een Philips 32PFK6500 Zilver?

Heb je al gevonden of en hoe je digitale zenders kan sorteren?

ook ziggo interactief (on-demand) met rode knop werkt. (oud-ziggo gebied)

[Reactie gewijzigd door paulhekje op 18 oktober 2015 18:55]

Dank voor de info. Ik heb de TV inmiddels ook gekocht, ben zeer tevreden. :)
Je kan de volledige lijst zenders niet bewerken, maar wel erg eenvoudig een (of meer) favorietenlijst aanmaken met de zenders waar je graag naar kijkt (of alles, als je dat liever hebt). Die favorietenlijst kan je dan wel sorteren. Wanneer je eenmaal een lijst hebt geselecteerd, blijft dat de getoonde zenderlijst, ook in je gids, na opnieuw starten etc.
Zie de helpfunctie, steekwoord favorieten voor meer info.
Hoi Plof-kip,

Dank voor je review. Dit lijkt een van de weinige 32" Android TV tv's te zijn, maar er is nauwelijks info over te vinden. Je zegt dat Ziggo het prima doet. Fijn, want dat is voor mij nog een openstaande punt bij het kiezen. Ik hoop dat je daar iets meer details over kan geven:
  • Doet alleen TV-kijken het prima, of ook het interactieve deel (Ziggo TV-portal/rode knop)
  • Zit je in oud-Ziggo of oud-UPC gebied (ik begrijp dat de interactieve tv technisch nog niet helemaal gelijk is getrokken)
Ik zit in Hilversum, tot voor kort zat ik op UPC, maar of dat oud of nieuw gebied was weet ik echt niet.

Kwa zenderinstallatie (ik gebruik CI+) zijn alle digizenders meteen keurig op een prima plek gekomen, vooraan zeg maar. Ik geloof dat RTL8 en Veronica op 7 en 8 zitten maar dan kan ik nauwelijks van wakker liggen. Digitaal hersorteren heb dan ook nog niet geprobeerd. Misschien staat je antwoord hierin:
intussen heb ik deze tv een paar maanden.
@Plof-kip Ziggo on demand doet het ook goed, maar de kwaliteit van "gratis" tv programma's is matig, vergelijkbaar met uitzending gemist.

irritante bug: regelmatig duurt het erg lang voor de afstandsbediening werkt als je hem aanzet.
in maart is er nieuwe firmware verschenen (5.2), die side-loaden toestaat (zelf apk's installeren), maar helaas is die weer teruggetrokken vanwege teveel ernstige bugs.
Het zit er dus wel aan te komen.

[Reactie gewijzigd door paulhekje op 25 april 2016 15:52]

Ik heb deze 32 inch tv nu ook een paar dagen. Ben zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit en ook van het bedieningsgemak. Wat daarbij helpt is dat ik een paar maanden terug ook een 22 inch tv-tje van Philips gekocht heb.

De usb recorder werkt als een zonnetje. Gebruikt: verbatim HD 1T van 55 euro bij paradigit. Wel alleen te programmeren voor het standaard pakket van ca. 25 zenders dat hier in Eindhoven boven kanaal 900 zit. Daarbij zijn dan alleen NPO1,2,3 HD maar de rest is ook goed genoeg.

Ik ben ook erg blij met de wifi functie. Websurfen is een beetje een ramp want invoer is onhandig met klein toetsenbordje en ook moet ik natuurlijk weer naar een website (allofbach.com) die android niet lust. Wat wel goed werkt is de youtube app en dat is voor iemand waarvoor de zapknop op de tv is uitgevonden mooi meegenomen. Want er is ook nog Bach buiten "allofbach.com".

Waar ik iets minder gerust op ben is de technische betrouwbaarheid van Philips (lees: TP vision) want het 22 inch tv-tje moest ik meteen terugbrengen met 2 pixels stuk (1 permanent groen, 1 permanent rood) en de 32 inch tv moest meteen terug omdat er een hele witte verticale streep door het beeld liep.
Hoe een bedrijf dat voor elke verkochte tv er een in de prullenbak moet gooien (zowel de pixels als de streep zijn in principe fatale defecten) het hoofd boven water kan houden en dit werkelijk magnifieke toestel afleveren voor iets van 370 euro is mij een raadsel. Enfin, op hoop van zegen maar en genieten zolang het kan. Oh, ja ik zou het bijna vergeten. Dacht altijd dat ambilight (wat ie ook heeft) flauwekul is maar ik denk nu dat het ongeveer de laatste hele grote vinding is die Philips de tv wereld geschonken heeft.

PS 1 Het is het android van deze tv dat allofbach.com niet lust want de site werkt wel met mijn android samsung tablet.
PS 2 Mijn conclusie dat voor elke geproduceerde tv er een de prullenmand in moet is gelukkig maar gebaseerd op twee aankopen ;)
PS 3 Het scherm van de tv is enigszins spiegelend. Wel acceptabel.

[Reactie gewijzigd door gribo op 8 juni 2016 22:51]