Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Red switches - Bekijk alle specificaties

Ducky Legend MX Red White LED Review

edgar72 1 oktober 2015, laatste update op 3 oktober 2015, 324 views

Ducky Legend MX Red White LED

prima product, maar de prijs is aan de forse kant. Daarvoor krijg je wel een highend product voor terug, waar je geen spijt van krijgt.

Pluspunten

• zwaar
  • robuust door aluminium top plaat
  • extra geleverde wasd toetsen
  • verlichte toetsen en instelbaar
  • win knop is vast te zetten
  • What you see, is what you get keyboard

Minpunten

• usb geen ps/2 mee geleverd
  • usb kabel zit vast aan het toetsenbord

De Legend is een mooi robuust en zwaar toetsenbord. De toetsen onderling zitten wat losser dan op mijn oude toetsenbord (logitech). Verder is het typen met cherry red toetsen iets luidruchtiger dan een membraam, maar het tikken gaat wel fijner, lichter. De 5mm dikke aluminium top plaat is mooi en geeft een chic uiterlijk. Er blijven geen vinger afdrukken achter.

De verlichting is zoals bij alle ducky's, je kan een aantal opties instellen. Zie het volgende linkje voor alle opties.

Ook zijn alle toetsen verlicht en niet een aantal. Capslock, numlock en scrollock gaan pas aan wanneer ze geactiveerd worden. Bij zachte verlichting van de toetsen zijn de toetsen mooi verlicht en heb je weinig licht lekkage. Ook kan je je eigen verlichting macro's maken.

NKRO is instelbaar en je kan de repeat rate van de toetsen instellen. Ook is de windows toets opslot te zetten.

Ducky levert er ook nog eens 4 grijze wasd toetsen bij.

Een persoonlijke noot; ik heb voor reds gekozen omdat ik vaak FPS. Ben er nog niet aan toe gekomen om dat te testen, maar ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb nu een aantal dagen Mad Max, GTA V en BF4 gespeeld en ik kan niets anders zeggen dan dat het een genot is om met dit toetsenbord te gamen. Elke keer als ik een toets aan sla dan gebeurd er deze keer wat. Dat was met mijn logitechje wel anders (lees frustratie!, je drukt wel, maar er gebeurt niets of pas na een aantal keer). De cherry red toesten zijn niet te zwaar en geven net genoeg weerstand om aan te geven dat je een toets indrukt.

Heb jij ook een Ducky Legend MX Red White LED?