Specificaties Quadro M4000, 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

PNY Quadro M4000 Review

rudinie 1 oktober 2015, laatste update op 1 oktober 2015, 690 views

PNY Quadro M4000

Mooie nieuwe generatie Quadro. (maxwell)

Pluspunten

• 4x 4096x2160
  • prijs
  • geluid

Minpunten

• eeeehmmmmm???

Mooie nieuwe generatie Quadro. (maxwell)
Van de vorige generatie (Kepler) had ik de K5000.
Deze is ter vervanging daarvan. Ik had verwacht op een M5000 uit te komen maar deze is op alle fronten beter dan de K5000, meer memory (8GB tegen 4GB), meer bandwidth (192 GB/s tegen 173 GB/s). meer CUDA cores (1664 tegen 1536), net iets minder energieverbruik, maar het belangrijkste (voor mij) kan 4096x2160 op 60Hz aansturen voor maar liefst 4 schermen. Dat kon de K5000 niet. Die kon 1x 4096x2160 op 50 Hz en daarnaast dan helemaal niets meer. Die K5000 is natuurlijk ook een schitterende kaart maar met de komst van 4096x2160 schermen is hij achterhaald.
Bovendien is dit een 1 slot kaart tegen de 2 slots van de K5000. Ik was bang dat de fan herrie zou maken, net zoals vroeger mijn quadro 4000 (zonder M) dat deed maar dat blijkt in de praktijk vooralsnog erg mee te vallen.
Heb er nu 3 schermen aan hangen: 1x 4096x2160 en 2x2560x1600, draait als een zonnetje.

Komt met een bergje kabels om DP port om te zetten naar DVI voor als je nog wat oudere schermen hebt.
Het is natuurlijk veel geld voor een grafische kaart maar hiermee ben je voor professionele toepassingen (waarbij openGL en of OpenCL belangrijk zijn) klaar totdat er 8k schermen uit gaan komen.

Heb jij ook een PNY Quadro M4000?

Ja het 1 slots zijn van de 4000 versies is wel een leuke feature. Ik vond mijn 4000 ook niet lawaaiig.

Voor compute/cuda/opencl toepassingen is de m4000 alleen niet echt interessant, je betaald veels te veel per eenheid compute power.