Specificaties HTPC, 6 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Core 500 Review

sliptara 1 oktober 2015, 318 views

Fractal Design Core 500

Super product. Iets groter dan de concurrentie (zoals de Xigmatek Eris), maar veel betere kwaliteit en meer inbouwmogelijkheden.

Pluspunten

• kwaliteit van de kast en de onderdelen
  • bijna alle GPU lengtes passen er in
  • ruimte voor aftermarket koeling
  • genoeg ruimte voor HDD's en SSD's.

Minpunten

• Vrij breed
  • geen glas bij de GPU (smaak)
  • standaard met 140mm silent fan geleverd (ik had liever een sterke fan)
  • plek voor koeling of een 5,25" drive

Deze kast werd voor mij een vervanger voor een Xigmatek Eris omdat die te weinig opties had. Ik wilde graag aftermarket koeling installeren op mijn Intel G3258, maar dat was met de Eris te veel gedoe.

Deze kast daarentegen heeft genoeg ruimte om een 120mm fan luchtkoeling in te bouwen van noctua (de NH-U12S pricewatch: Noctua NH-U12S), maar groter past ook nog. Ook is het mogelijk om waterkoeling te installeren (120 en 140mm enkel en dubbel).

HDD's en SSD's kunnen makkelijk aan de bay tegenover de GPU worden ge"installeerd en er is ook nog plek onder de 5,25" bay.

Even voor de goede orde: de Xigmatek Eris en de Fractal design Core 500 zijn niet met elkaar te vergelijken als kasten omdat ze een ander doel hebben. De Eris is allleen aan bod gekomen om aan te tonen wat de pluspunten van de Core 500 zijn. Het nadeel van de kast daarentegen is het volume

Heb jij ook een Fractal Design Core 500?