Specificaties 49" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 49UF675V Zwart Review

djrobo1989 1 oktober 2015, laatste update op 12 oktober 2015, 2.154 views

LG 49UF675V Zwart

Was opzoek naar een 4k TV waarbij ik het liefst geen opsmuk had (smart tv etc.). Dit heb ik gevonden in deze TV. Scherm is scherp te noemen en de contrast waardes zijn voor mijzelf goed te noemen. Scherm is simpel en elegant. De afwerking is goed te noemen. Aanrader!

Pluspunten

• Geen Smart-TV
  • 4K@60Hz
  • HDMI 2.0
  • Ultra-HD Deep-colour, (4:4:4)
  • Optisch S/PDIF uit
  • Upscaling werkt goed
  • PCM passthrough
  • 100Hz paneel (1800Hz geoptimaliseerd)

Minpunten

• Deep-colour geeft problemen met Experiabox
  • True-motion werkt, maar wennen

Mocht je gebruik maken van een Experia-box, zet dan op die HMDI aansluiting geen "HDMI Ultra HD Deep Colour" aan. Dit zorgde er bij mij voor dat ik vervolgens geen geluid meer op mijn tv beschikbaar had. Andere optie is om van een Experia-box de S/PDIF aansluiting direct op bijvoorbeeld een versterker aan te sluiten.

Heb jij ook een LG 49UF675V Zwart?

Jammer dat je er geen Netflix op kan kijken wat alleen via een smart tv zou kunnen!
Dan koop je toch hetzelfde model met smart tv............... die zo'n 100 duurder kost (dit is net een prijsbijter model)
TIP: kan ook met bvb chromecast = goedkoper geheel
Maar Chrome Cast gaat via je mobiel neem ik aan?
Je moet je mobiel of tablet als 'afstandsbediening' gebruiken voor je Chromecast. Maar het streamen naar je tv verloopt via de Wi-fi (waarop je mobiel ook is verbonden, dus in het zelfde netwerk, anders gaat het nog niet), niet via je mobieltje.

[Reactie gewijzigd door barchettanl op 13 oktober 2015 14:04]

Jammer, ja dat kan inderdaad. Maar juist een plus als je een tv zonder poespas zoekt😉
Moest dit een smart tv zijn, was het jammer wanneer Netflix over een jaar of 2 hun API verandert en een smart tv die niet meer up to date is dan geen smart tv meer is. Je bent volledig afhankelijk van de fabrikant voor het up to date houden van je toestel, vertrouw je die daarmee? Dan liever gewoon een Chromecast op een HDMI poort. Als die Chromecast obsolete wordt, zal er wel een vervanger zijn die meer up to date is. Voor mij is de ideale tv gewoon een monitor met veel poorten en een afstandsbediening.
Hey Robo,

Dit lijkt mij wel een leuk TV'tje voor de prijs. Kun jij mij vertellen hoe het zit met de backlight bleeding van dit paneel?
Hoi,
Ik heb even geprobeerd te kijken naar bleeding. Testen met zwart beeld is helaas geen optie door dimming die is ingebouwd(leds gaan uit, en heb de aan knop nog niet gevonden) een test met grijs geeft op het blote oog links onderin minimaal vlekje (als je erop focust). Maar lijkt meer op een drukplek. Rest van het scherm eigenlijk heel mooi egaal. Met telefooncamara links onder iets beter te zien. Zal proberen vandaag de foto erbij te zetten.

Gr.
Edit typos

[Reactie gewijzigd door djrobo1989 op 1 oktober 2015 14:00]

Met wat vertraging.

Andere foto's lukken niet door telefoon😔

Ik hoor graag als er nog vragen zijn.
Weet iemand toevallig wat voor een input lag deze tv heeft?
Ik ben ook wel benieuwd of deze TV ook geschikt is om als monitor voor mijn gaming PC te dienen. Enig idee of dit scherm geschikt is?
Hoi,

Ik krijg regelmatig deze inputlag vraag,
Graag zou ik het testen alleen heb ik de tools er niet voor.
Zelf kan ik er dus niet meer van maken dan; ik heb er geen last van.

Gr. Robo
Maar je speelt er dus wel spelletjes mee op je PC?
Nee niet met de pc, maar wel met de console. Ik merk wel dat het een klein beetje anders is dan een sync 120hz monitor. Maar heb er niet echt nadeel van geloof ik.

Maar zoals ik zei zonder meten valt hier niet veel zinnigs over te zeggen.

Gr.
Ik kan bevestigen dat "HDMI Ultra HD Deep Colour" ook voor probleem zorgt bij de Telenet Digicorder (of -box). Uitschakelen die handel op die poort!!
Volgens PlatteTV is de input lag 54 ms.