Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

JBL Xtreme Blauw Review

mramm 30 september 2015, 424 views

JBL Xtreme Blauw

Ik heb geen seconde getwijfeld aan de beloofde geluidskwaliteit van de JBL Xtreme. Wat komt er een heerlijke, zware bass uit en wat komen de diepe tonen mooi tot zijn recht. Voor elke liefhebber van stevige muziek en portable speakers een echte aanrader.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit!
  • Krachtige bass en mooie diepe tonen
  • Gebruiksgemak
  • Oplaadpunten voor usb apparaten
  • Design

Minpunten

• Te zwaar om zomaar overal mee naartoe te slepen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Wanneer je JBL in huis haalt weet je dat je kwaliteit mag verwachten. Ik was voor mijn slaapkamer, waar ik veel (be)werk, op zoek naar een compacte speaker die moeiteloos stevige muziek (met veel bass en beats) speelt terwijl ik op mijn toetsenbord en muis ram.

De blauwe speaker valt direct op en is strak vormgegeven met een spatwaterdichte hoes. Geinig detail wat meteen opvalt is het ritsje waarachter de ingangen zitten verstopt. Leuk, maar niet heel handig wanneer je veel kabels aansluit (je kunt twee usb apparaten opladen aan de Xtreme, top!).

Mn telefoon verbond zich binnen een paar seconden met het apparaat; plug & play was nog nooit zo plug & play. Direct kon ik luisteren, super simpel! Dat kan je voor ongeveer 15 uur achter elkaar doen, zegt JBL. Dat geloof ik wel aangezien ik dat kwa lengte nooit ga redden en hem eigenlijk altijd aan z'n snoer heb vastzitten.

Het geluid is waanzinnig. Natuurlijk, voor 300 Euro verwacht je dat het geluid goed is, maar wat produceert deze speaker een waanzinnige bassen en diepe tonen! Van ambient tot deep house en stevige gitaren, alles klinkt even vol. Hij vult mijn kamer gemakkelijk met muziek, waar ik hem ook neerzet. Op heel hoog volume mist hij wel wat scherpte, maar ik gebruik de speaker toch niet als mobiele discotheek.

De speaker is draagbaar, en hoewel 2 kilo niet zwaar klinkt is het toch een flink gezeul met het apparaat als je hem mee naar een strand, kroeg of waar dan ook neemt. Ik zeur hier maar niet over; als het apparaat 500 gram was geweest had het waarschijnlijk nooit zulk goed geluid kunnen produceren.

Als je het geld er voor (over) hebt, is het een absolute aanrader!

Heb jij ook een JBL Xtreme Blauw?