Specificaties 135mm diameter met 21,1dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

be quiet! Dark Rock 3 Review

reinholdsnoek 29 september 2015, laatste update op 1 oktober 2015, 518 views

be quiet! Dark Rock 3

Op zoek naar een CPU-Cooler met extreme cooling performance en hou je niet van herrie in je pc? Dan zou dit wel eens kunnen zijn waar je naar op zoek bent... Voor meer informatie lees de uitgebreide review:

Pluspunten

• Extreme cooling performance
  • Stil
  • Strak donker design

Minpunten

• Hij is groter dan die lijkt
  • Een goede airflow is vereist

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze CPU-cooler op mijn Intel Core i7-4790K staan in mijn huidige setup, en ik ben zeer tevreden over de coolingperformance van deze koeler.

Mijn CPU haalt bij een stresstest door deze koeler niet meer dan 55 graden Celcius! Dat is echt extreem koel voor een stresstest waarbij je CPU op zijn maximum clockfrequentie gaat draaien.

Het design van deze koeler is ook heel strak. De bovenkant (zichtkant) is donkergrijs en er staat een strak/subtiel 'Be Quiet!' logo op. Hieronder zitten al de alluminium plaatjes voor het koeloppervlak. En aan de zijkant zit de mooie en stille Be Quiet! fan met zogenaamde 'SilentWings'. Deze fan heeft een maximum RPM van 2200, en is verrassend stil bij dit toerental.

Zeker voor overclockers is dit een goede keuze, omdat hij niet erg duur is en wel extreem goed koelt.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat het een aircooler is en dus geen watercooler. Dit merk je aan de systeemtemperatuur. Bij deze cooler wordt je CPU-temperatuur gekoeld door verse lucht door de heatsink te blazen. Deze opgewarmde lucht komt weer je case in, en moet er dus nodig uit. Hiervoor is een goede airflow een must. Dit is een nadeel ten opzichte van een watercooler waarbij de warmte via de radiator direct uit de case wordt geblazen.

Heb jij ook een be quiet! Dark Rock 3?