Acer Aspire E5-571G-75US Review

reinholdsnoek 29 september 2015, laatste update op 29 september 2015, 408 views

Acer Aspire E5-571G-75US

Deze laptop is precies waar u naar op zoek bent, als u op zoek bent naar een laptop waar u praktisch al uw basisprogramma's met gemak op kunt draaien, en zelfs eventueel nog een leuke game op kunt spelen... Zie de uitgebreide review voor meer informatie:

Pluspunten

• Snel
  • Keyboard
  • Touchpad

Minpunten

• bouwkwaliteit
  • Actieve koeler kan lawaaiig zijn

Dit is een goede laptop voor iedereen die niet een standaardlaptopje wil, maar er ook geen al te zware games op wil gaan runnen. Deze laptop is voor normaal gebruik lekker snel en werkt erg makkelijk. Zijn prijs ligt wat aan de hoge kant, maar hier krijg je wel een Intel Core i7, 8GB RAM en een Nvidia GT840m grafische chip voor terug.

Voor standaard 'multimediagebruik' is het denk ik zonde van het geld om deze laptop te kopen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Voor de laptop is dit in ieder geval geen probleem, en die draait dit allemaal met gemak.

Deze laptop is goed genoeg om lichte games als Battlefield 3 met gemak op hoge kwaliteit te kunnen spelen. Hiervoor moet je echter wel even de adapter aansluiten omdat dit soort processen veel energie vragen van je laptop. Ook worden je prestaties beter als je hem op de adapter aansluit omdat alleen dan je CPU-Boost geactiveerd kan worden. En het verschil van 2.4GHz naar 3Ghz is wel heel goed merkbaar.

Als je op deze laptop gaat gamen of andere zware programma's gaat gebruiken, moet je wel rekening houden met de actieve koeler in deze laptop. Deze kan bij zware programma's best wel wat herrie maken, maar hij is wel nodig om deze performance te behalen zonder oververhit te raken.

De laptop heeft een strak en simplistisch design, en de behuizing is volledig van plastics gemaakt. Dit voelt echter wat goedkoop aan voor een laptop van ruim §800,-. Ook is het scherm best flexibel, wat opzich niet slecht is (zo kan het wel tegen een stootje) maar het voelt minder robuust.

De prijs is voor wat je ermee kan wel reŽel. Het is zonde om meer dan §800,- uit te geven aan een multimedia laptop. Maar als je er meer mee wilt dan dat en af en toe een spelletje of een relatief zwaar programma op wilt draaien, dan is dit een goede keuze.

Als je de nieuwste games op Ultra-settings wilt kunnen blijven spelen, dan moet je echter een goede PC kopen, en dat niet van een laptop willen verwachten.

Heb jij ook een Acer Aspire E5-571G-75US?

Ik heb deze ook en nog steeds een fijne laptop, ik game regelmatig en zelfs de laatste AAA games draait ie (AC syndicate) met gemak uren achter elkaar via hdmi naar 4k TV monitor. verbaasd mij :P beetje klooien met de settings en gaan.
Kijk, dat is leuk om te horen!
Dat verbaasd mij ook inderdaad! Dat had ik er zelf nooit van durven dromen :P
Zelf game ik er eigenlijk nooit meer op, ik heb tijden terug BF4 er nog wel eens op gespeeld, maar ik vond het maar niks als je je pc gewend bent :P
Ik gebruik hem zelf eigenlijk alleen voor studie en op reis, en voor die dingen ben ik er ook nog zeker tevreden mee.