Specificaties 55" Full HD 3D OLED TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55EC930V Zwart Review

Jayjay1 26 september 2015, laatste update op 25 december 2015, 670 views

LG 55EC930V Zwart

Deze tv enkele weken in bezit. We worden steeds meer ontevreden.

Pluspunten

• Ontwerp is prachtig
  • Eindelijk echt zwart!

Minpunten

• Traag menu (lang laden)
  • als in natuur bos en bladeren wordt gefilmd, dan krijg je vierkantjes als beeld

Heeft Sim Kranenberg ook gewoon tv gekeken of netflix?
Het meest storende is dat er bij schijnbaar onduidelijk beeld (bladeren) het beeld overgaat tot allemaal vierkantjes/onscherpte, daar doet het beeld even over om aan te passen. voor dit geld bedrag!!!!

Ik zou voor ons optimaal gebruik graag de lijst willen zien om te kalibreren (of de beste beeldinstellingen te hebben) en weg te nemen waar we zoveel last van hebben.

Gratis LG Music Flow HS 7 erbij gekregen; top! Jammer dat ook hier het draadloze gedeelte beroerd werkt, waardoor het geluid soms hapert of wegvalt.

Naar mijn mening klopt het gewoon niet wat hier in de review door tweakers is neergezet. (alles met DVD gecontroleerd?)

Heb jij ook een LG 55EC930V Zwart?

DVD is juist iets wat zwr gecomprimeerd is, en bovendien met een resolutie van 576i enorm moet upscalen. Heb je je probleem (blaadjes) bij alle bronnen, of alleen DVD? Configureer de input waar je DVD speler aan hangt (ik hoop HDMI...) eens als dusdanig, en zet beeldverwerking/motion enhancement eens uit...

Overigens, wat voor vorm wifi/AP heb je? En als je TV naast het hoofd modem staat, waarom zit je uberhaubt dan op wifi?
Ik vraag me juist af of de review van tweakers alleen met DVD is gecontroleerd. Als wij het doen, met dvd ziet het er prima uit. Star Wars; zwarte hemel! eindelijk.

Het betreft vooral als we via de webos naar Netflix en programma's gemist kijken. RTL XL etc. Dan is bij een onscherpte van het beeld, springt als het ware het beeld in een "spanning" waardoor er allemaal vierkantjes of heel slecht beeld te zien is.

De WiFi staat aan de andere kant van de kamer.... dus leek het ons juist handig geen kabel! :) Welke vorm van Wifi ik heb zou ik niet durven zeggen, ziggo met hun nieuwe modem.