Specificaties GF 6800, 256MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition Review

JosephdeJong 17 augustus 2005, 1.182 views

Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition

Pluspunten

• Goed unlock- en overclockbaar
  • Goedkoop
  • Snel
  • Staat mooi in een gemodde kast
  • Standaard koeler is erg goed

Minpunten

• Alleen AGP uitvoering

Drivers en compatibiliteit Score: 4
De Asus v9999GE komt in een ietwat standaard verpakking, met naast installatie cd's ook 2 volledige games en wat demo's. De kaart ziet er zelf goed en mooi uit met de blauwe ledjes, en nog belangrijker, De stock koeler is van uitstekende kwaliteit. Mijn idle temperatuur voor zowel geheugen als core is gemiddeld 46 C!. Ik kon met rivaturner 4 pipelines en de 6de vertex shader unlocken en heb tot nu toe een maximale overclock gehaald van 430/1080, Ik denk dat hij niet verder wil klokken doordat mijn voeding niet sterk genoeg is (350W). De beeldkwaliteit is ook goed, ik had hiervoor een ATI, die was niet iets beter qua beeldqualiteit maar echt veel verschil merk je niet. Ik heb hem voor 199,95 bij de Mycom gekocht dus dat is een uitstekende prijs voor een kaart waar je een volwaardige GF6800 GT/U van kan maken. De geluidsproductie is wel vrij hoog, maar is niet hinderlijk.

Mijn 3dmark05 score was 5571 @ 425/1080 en dat is toch een zeer nette score voor mijn computer.

Heb jij ook een Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition?

FF een vraagje over die kaart kan je die atlijd unlocken naar een 6800GT, die was ik namelijk van plan te kopen.

Dan heeft het toch geen zin om een 6800GT te kopen??
De kans volgens de polls op werkende pipelines is ongeveer 50% - je moet dus geluk hebben. Ik viel daar helaas niet onder de mijne deed 12x1, 6vp.

Voor 50 meer heb je wel een echte GT zonder gepruts. Ik zou zelf voor de GE gaan, ook als je die niet kan unlocken kan je die meestal goed overklokken naar GT speeds. Deze 2 kaarten ontlopen elkaar niet veel in praktijk. Alleen bij hoge AA/AF scheelt het wat in games, maar verwacht niet een 10fps jump.
Gast serieus, het is een review en geen sollicitatiebrief. Laat die dude met rust en ga jezelf ergens anders sjorren met je groene boekje, want hier zit niemand op te wachten.
Ik heb hem zelf ook. Ik heb helaas de laatse VS niet kunnen unlocken. Maar ik heb wel een 3DM05 score van 5980 en een 3DM03 score van 13910 met deze kaart. Al met al voor die prijs een overheerlijke kaart waarbij je ook nog eens alles kan monitoren.
Leuk gedaan, maar er zitten nog wel een aantal tikfouten in.

-De kaart ziet er zelf goed en mooi uit met de blauwe ledjes, en nog belangrijker, De stock koeler is van uitstekende kwaliteit.
Moet zijn:
- De kaart ziet er zelf goed en mooi uit met de blauwe ledjes, en nog belangrijker, de stock koeler is van uitstekende kwaliteit.

- Ik denk dat hij niet verder wil klokken doordat mijn voeding niet sterk genoeg is (350W).
Moet zijn:
- ik denk dat hij niet verder wil klokken omdat mijn voeding niet sterk genoeg is (350W).

- De beeldkwaliteit is ook goed, ik had hiervoor een ATI, die was niet iets beter qua beeldqualiteit maar echt veel verschil merk je niet.
Moet zijn:
De beeldkwaliteit is ook goed, ik had hiervoor een ATI, die was net iets beter qua beeldkwaliteit maar echt veel verschil merk je niet.

Na een komma hoort dus geen hoofdletter.

Verder zeer mooie review, hopelijk valt dit nog even aan te passen :)
De gecorrigeerde zin bevat ook grammatica fout.
Zoek en gij zult vinden …
blauwe ledjes, en nog belangrijker
nooit een komma voor een 'en'.. ;)