Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 12,1MP, Full HD filmen, 30x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix DMC-TZ70 Zilver Review

Gormenghast 24 september 2015, 1.268 views

Panasonic Lumix DMC-TZ70 Zilver

Waarschijnlijk een goede camera maar irriteert mij helaas net zo vaak als dat hij me blij verrast. Helaas gaat het eerste waarschijnlijk langer aanhouden...

Pluspunten

• 30x zoom
  • snel

Minpunten

• onhandige knoppen
  • knoppen reageren slecht
  • ergonomie niet prettig
  • onhandig in gebruik
  • geen touchscreen

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 2
Deze camera gekozen op basis van alle positieve reviews. Helaas spijt van de aankoop. De camera irriteert me mateloos door de vervelende knoppen die worden ingedrukt wanneer je hem uit je broekzak haalt. Of diezelfde knoppen die niet reageren op het moment dat je ze indrukt. Moment voorbij, irritatie start.

De viewfinder ervaar ik als een nutteloze toevoeging en wekt eerder irritatie op omdat je je vinger er som overheen gaat of hij vangt te weinig licht en je display verdwijnt.

Macro stand heeft moeite om scherp te stellen met als gevolg dat hij het soms weigert scher te stellen en de foto domweg niet genomen kan worden

Het enige nuttige dat ik daadwerkelijk gebruik (vooralsnog) is de 30x zoom, maar die vind je ook op andere, veel goedkopere camera's.

Wat wel prettig is dat de camera erg snel reageert, foto's van de kinderen maken gaat dan ook beter dan met de vorige camera.

Ik heb de camera nu een maand in gebruik en moet constateren dat ik waarschijnlijk beter af was geweest met een andere. Mocht ik toch van gedachten veranderen dan laat ik dat weten in een update.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-TZ70 Zilver?