Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GE62 2QD-005NL Apache Review

Larsdedj 22 september 2015, 340 views

MSI GE62 2QD-005NL Apache

Ik heb deze laptop nu 6 dagen in mijn bezit. Ik ben tot dusver zeer goed te spreken over deze laptop. Vooral de bouwkwaliteit en graphics zijn speerpunten van deze laptop.

Pluspunten

• Solide gebouwd ( ondanks plastic)
  • Goede Graphics
  • Toetsenbord typt lekker
  • Laptop wordt niet erg heet.
  • Relatief dun

Minpunten

• Accuduur
  • Audio
  • Ventilator geluid ( is iets wat luid )

Ik heb deze laptop nu een week in mijn bezit en ben tot dusver tevreden over de laptop.

Unboxing: ik hecht er nooit zo veel waarde aan. maar voor de gene die dat wel doen. De doos ziet er zeer mooi uit. Je krijgt geen extra spullen maar het geheel zit 'premium' verpakt.

Eerste indruk: Na het openen van de doos en het losmaken van alle folies viel mij een ding direct op. Aluminium. De deksel is grotendeels van aluminium gemaakt en zorgt voor een stoer en krachtig uiterlijk.
Wel pronkt het msi logo lichtgevend op de achterkant. ik vind dat stijlloos, maar ieder zijn smaak.

De laptop viel mij mee in gewicht en dikte. eenmaal open gemaakt zag het toetsenbord er goed uit en de muisknoppen zijn zeer solide. De touchpad is wat stroef en vereist wat gewenning maar ziet er wel gelikt uit.

Geluid:
ik kom van een hp laptop af met 2 subs en 4 satelliet speakertjes. hoewel het geluid van laptops nooit geweldig is klonk dat altijd best aardig. Het geluid bij deze laptop laat op het gebied van geluidskwaliteit wel te wensen over. Het geluid kan wel heel erg hard voor een laptop dus al met al wel oke.

Het beeldscherm;
Het beeldscherm is subliem. inkijkhoek is geweldig en het matte scherm zorgt er voor dat je niet de zon in je gezicht krijgt als die in je rug schijnt.

processor:
De processor is snel, en dat merk je. zeker in combinatie met de ssd zijn programma snel ge´nstalleerd of opgestart. ook het uitpakken van bestanden gaat snel.

Videokaart:
De video kaart is prima. Niet het beste op de markt maar voldoende om de meeste spellen op medium/high op 60 fps te draaien. ook wordt hij in de sport modus nog iets overgeclockt.

Batterij:
De batterij is het grootste minpunt van deze laptop. mocht je hem willen gebruiken in het vliegtuig of de trein moet het een korte rit zijn. een accu duur van meer als 3,5 uur is zeldzaam. maximaal haal je de 4 uur maar met normaal office en internet gebruik haal je de 3 uur.

Conclusie:
Deze laptop is perfect voor mensen die veel power in een compact ontwerp willen voor niet te veel geld. je zal wel moeten inleveren op accuduur. dus als je veel reist, zul je een externe accu moeten aanschaffen.

Heb jij ook een MSI GE62 2QD-005NL Apache?