Specificaties Stylus (Grafiet, Zilver) - Bekijk alle specificaties

Adonit Dash Review

William S 22 september 2015, 593 views

Adonit Dash

Beter dan zo'n dikke stylus, echter, nog geen match voor de s-pen.

Pluspunten

• Eenvoud
  • Accuduur
  • Touch screen / verder geen software of bluetooth nodig

Minpunten

• Geen (hand)palm reject
  • Geen dopje

Ik heb de afgelopen jaren veel met de S-Pen van Samsung gewerkt voor snelle notities en het reviewen van documenten. Omdat Samsung is gestopt is met de S-Pen voor tablets en aangeeft dat die lijn niet wordt voortgezet ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. En dat valt nog niet mee.

De Adonit Jot Dash kwam net uit en sprak aan. Eenvoud en gemak zijn prima. Uit de doos, knopje indrukken en je kunt er zo mee werken. Geen software of pairing nodig.

De Jot Dash werkt net zoals je vingers of een simpele stylus. Voornaamste verschil is dat je er preciezer mee kunt schrijven en tekenen. Applicaties die ik daarvoor gebruik zijn Evernote en Squid (voorheen Papyrus) en Autodesk Sketch.

Het werkt, echter met een paar minpuntjes.

Door de wijze van registratie worden langzaam getrokken schuine lijnen golvend. Dit is een bekend probleem en speelt op alle tablets (android, apple) en vergelijkbare styli. Een snel getrokken lijn is wel recht.

Ander punt is het ontbreken van palm-reject. De tablet herkent de pen niet als wat anders dan een vinger. Dus wanneer je je hand laat rusten op de tablet gaat er van alles mis. En dat maakt dat je toch niet goed notities kunt maken zoals dat met een s-pen wel kon.
Voor de oplettende kijkers: In de promo van de Adonit Jot Dash zie je ook geen handpalm op het scherm rusten.

Kleinigheid is dat er geen dop bij zit. De tip van de pen gaat over het glas van je tablet en een dop zou helpen te voorkomen dat er vuil op komt. Zo los in een tas is dat niet ondenkbaar.

Prijs is niet onredelijk en past met wat er in de markt gebeurt. Ik zou voor die prijs echter wel palm-reject verwachten en vind daardoor de verhouding prijs/functionaliteit toch wat magertjes.

Heb jij ook een Adonit Dash?