Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

JBL Xtreme Zwart Review

Chilion 21 september 2015, 949 views

JBL Xtreme Zwart

Fantastisch knallend geluid uit super simpel apparaat

Pluspunten

• lekker geluid
  • simpel in gebruik

Minpunten

• lange oplaadtijd

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Mijn ervaring met dit artikel... In 1 woord fenomenaal.

Na het pakketje opengemaakt te hebben kwam ik er achter dat het een vrij groot en zwaar apparaat is. Dat is dan ook het enige wat me als potentieel minpunt opviel. JBL heeft dit goed opgelost door een draagband bij het product te doen waardoor je hier al geen last meer van hebt.

Connectie maken met mijn telefoon ging super simpel, zelfs zo simpel dat ik een dag later thuis kwam bij een kokende vrouw die zelf (zonder boekje!) een connectie had gemaakt met de speaker. Heel erg makkelijk dus en zelf explaining.

Het geluid wat er uit komt is heerlijk, klinkt goed zowel als achtergrond muziek als wanneer je er keiharde bass doorheen jaagt. Geen storingen, gekraak of wat dan ook. De box kan het aan.

Stevigheid en afwerking heb ik ook geen kritische opmerkingen over, het ding is sterk en schier onverwoestbaar. Zelfs het afspoelen onder de kraan is naast selling point ook echt mogelijk. Onderdompelen heb ik maar niet gedaan, dat zou niet moeten kunnen, maar ik denk dat zelfs dat heel kort niet eens een probleem zal zijn.

Qua design, mooi strak afgewerkt, hoogwaardig materiaal, netjes, minimalistisch, werkbaar en handelbaar. Knoppen zitten op de goeie plek, groot genoeg om in het donker te vinden, klein genoeg om niet lelijk te worden.

Een wens van mijn kant zou zijn om alle knopjes nog een klein lampje mee te geven zodat ze nog beter te vinden zijn in het duister, voor de rest geen irritaties, wensen of kritische noten. Een product waar ik zeer tevreden mee ben, zeker een aanrader voor iedereen die van goeie muziek houdt.

JBL is "maar" het B-merk van Harman Kardon, maar geen ik zie geen enkele aanleiding om het een B-product te noemen. De afwerking is netjes, de gebruikte materialen zijn van hoogwaardige kwaliteit en het geluid, gewoon super, super goed. Je kunt merken dat ze bij HK ook hun "b" merk goed in de markt willen zetten.

Ideaal ook overigens, dat je je telefoon kunt opladen. 15 uur muziek draaien + 2x een iPhone en 2x een HTC One opladen zonder tussentijds 1x de JBL te moeten opladen is toch wel super handig!

Heb jij ook een JBL Xtreme Zwart?

Hoe kom je er bij dat JBL het B-merk is van Harman? Het is een ander merk onder de handelsnaam Harman, net als Harman Kardon is. Verder een prima review
Ik wilde al zeggen. JBL is echt geen B merk. JBL wordt bijna in de meeste bioscopen, festivals e.d. gebruikt. ;)
Korte review wel. Wat foto's erbij zou natuurlijk geen kwaad kunnen.
Foto's... Ik kan natuurlijk ff Googlen, maar volgens mij laten de productfoto's alles zien.. :)
Zo jammer dit. Een review schrijven en dan te lui zijn om zelf foto's te maken. Het hele idee is juist dat je vanuit een gebruikersoogpunt de foto's kan zien. Unboxing video's zijn niet voor niets zo populair. Natuurlijk kan ik de product foto's van JBL zelf opzoeken maar dat ziet er altijd anders uit dan 'in-real-life'.
Nou, vooruit! Ik zal het voor je doen vanavond :)
Ik was er stellig van overtuigt dat het een B merk was van. Blijkbaar niet, bedankt voor je opmerking!