Acer X243HQbd Zwart Review

tommyboy66__1Newbie 21 mei 2009, 2.713 views

Acer X243HQbd Zwart

Pluspunten

• Snel, power lampje gaat als laatste uit dus dan weetje zeker dat hij ook uit is. snel geinsteleerd en overstappen naar DVI met dit scherm zonder problemen alleen moet je wel op nieuw starten als je 1e op VGA werkte! Snel menu de belichting of te wel Zon insteling met 2 knopjes zo verandert.

Minpunten

• Fabierks Fout 1 Doden (sup)Pixel en niet op een Stekker schakelaar op afstand bedienbaar aan sluiten, schem gaat wel uit maar niet mee aan!

Na all de 1e dag van aankoop 2e dag aangesloten 3e dag kwam ik der achter dat ik een Rooden Doden (Sup)pixel heb. Jammer maar ik had het niet anders verwacht van ACER. Ik heb hem bij Pradigit Rotterdam gekocht voor ¤179,- Koopje. vond ik zelf. normaal zijn die dingen en zeker 24" al gou 200¤ wat wel vreemd ik had hem telefoonies gerezerveerd wou weten of ze nog op vooraat waren ze zijden beperkt dus dan maar gelijk rezerveren dacht ik zo, nou gedaan zelfde dag nog gehaald in Praradigit Rotterdam. Die man ging de doos halen en het 1e wat mij op viel was dat er 23,6" op de doos staat dus ik vraag van is hij geen 24" (stond trouwens wel op de site vermeld precies 24") Die verkoper nee hoop gebrabel enigte wat ik der op uit heb kunnen vatten is dat hij zij dat het niet precies 24" kan zijn want dan kloppen de maten niet?? en dat snappen de klanten dan weer niet. Heel vaag allemaal.

• Asus/NVIDIA GeForce 7600 GS
  • Creative SB X-Fi Xtrene Audio
  • E-tech MIMO Wireless Pci Card
  • Pinnacle PCTV 100i Stereo NTSC Capture Device
  • Windows Vista

Heb jij ook een Acer X243HQbd Zwart?

dank alle voor de reacties, Die subpixel trek ik me niks meer van aan scherm doet het nog trouwens als een beest! Dit scherm moet je wel combineerden met een goeie video kaard heb een board waar als AGP als PCI-E in kan dus ik ben overgestapt van een Asus met Nvidia chipset passief koeling 265MBRAM naar een ook Asus maar dan ATI chipset en 512MBRAM met actieve koeling en moet zeggen met gamen etc. in inc. met dit scherm gewoon Geweldig!! ik zet het scherm tegenwoordig met de hand uit en als ik me pc uit zet laat ik hem eerst in stand-by overgaan en dan pas zet ik hem uit.

wat trouwens top is dat dit scherm met in druk op de knop je belichting kan instellen en ook handmatig kan aan passen! allen jammer dat er geen automatische scherm aan passing dat heel je scherm gevuld is. maar dat hebben ze denk ik weg gelaten omdat je 8/10x het scherm zelf doet met behulp van de Video kaard. en dit scherm heeft ook een kijk hoek hoe je dat moet noemen van 180c.
Gefeliciteerd!
Dit was de zoveelste vreselijke review die ik van iemand zag, dus ik heb de jouwe gekozen om te verbeteren!
De eerste dag was die van aankoop, de tweede dag was die van aansluiten en de derde dag kwam ik er achter dat ik een dode rode subpixel heb. Jammer, maar ik had het niet anders verwacht van Acer. Ik heb hem bij de Paradigit in Rotterdam gekocht voor ¤179,-. Koopje vond ik zelf. Normaal zijn flatscreen van 24" al snel ¤200,-.

Wat wel vreemd was: ik had hem telefonisch gereserveerd, want ik wilde weten of ze nog op voorraad waren, er werd gezegd dat er nog een beperkte voorraad was, dus toen dacht ik van 'laat ik maar direct reserveren. Dit heb ik gedaan en dezelfde dag nog opgehaald bij de Paradigit in Rotterdam. De verkoper ging de doos halen en het eerste wat mij op viel was dat er 23,6" op de doos stond, dus ik vraag waarom hij geen 24" is (stond trouwens wel op de site vermeld, precies 24"). De verkoper zegt nee en toen volgde een hoop gebrabbel. Het enige wat ik er uit heb kunnen opvangen is dat hij niet weet waarom het niet precies 24" kan zijn. Dan zouden de maten niet meer kloppen. Dat snapten de klanten dan weer niet. Heel vaag allemaal.
Nou mag de rest beoordelen welke er beter leesbaar is. Ik heb de inhoud niet veranderd, slechts de kromme zinnen en het vreemde taalgebruik her en der.
Ik heb dit scherm zelf ook en ik ben er zeer tevreden over. Goed helder beeld, respons tijden zijn snel genoeg (geen ghosting oid) en alles ziet er verder netjes verzorgd uit. Een dode subpixel kan altijd gebeuren, dit maakt volgens mij niet uit welk merk scherm je koopt, hooguit dat de pixel garantie verschilt per merk? Ik heb er gelukkig geen! Al met al zeer tevreden over dit "budget"-bijna 24" scherm :)
Lijk meer op een schop revieuw van Paradigit dan een LCD'tje.
Denk dat je hem verkeerd geplaatst heb.
Op de site staat wel degelijk 23.6 Paradigit zal er wel 24inc neer gezet hebben.
Als dit apparaat 1920x1200 geweest zou zijn was hij precies 24 zijn maaja full HD is 1080.
Als hij pecies 24 zou zijn zouden de pixels niet vierkant zijn denk ik :)

Werkt hier ook perfect.
Heb er hier 2 aan staan, dan wel een X243HQ maar dat is de zeflde.
Vormgeving is mooi, Staat lekker laag, Strak menu simpel, helder beeld mooie kleuren,
hij is 5MS maar dat is de echte response de meeste adverteren met 2MS g2g maar dat is deze ook.

Wel nadeelig is dat als je dus de DVI en VGA in gebruik heb , je de pc uitzet de monitor uit gaat een je niet terug kan schakelen naar de andere ingang,

Heb het apparaat omgeruild voor een ander 22.1 Full HD scherm zonder DVI.
Wat mij bij dat ding opviel was dat er zo veel contrast in zat dat het gewoon lelijk werd.
Daar heeft dit exemplaar geen last van.

Dat het apparaat niet terug aan gaat als je een schakelaar van je stekkerdoos gebruikt is vrij normaal.
Je pc doet dat ook niet (zonder een bepaald bios instellinkje) en volgens mij doet geen een LCD dat (welkom in 2009)

Beetje backlight bleading heeft hij wel maar niet echt veel, maarja ik betaalde 174,- ps.
Beetje vaagjes als je Full HD aanstuurd via de VGA connector maar dat zal wel door de resolutie komen.
Temperatuuren zijn ook goed, hij word een stuk minder warm als mijn Samsung 19inc schermpje.

Hij staat ook redelijk stevig, de (plastick) voet is aan de binnenkant voorzien van een staal plaat, zal wel voor de stevigheid zijn maar help ook lekker als je door de menutjes bladerd omdat je de knopjes eigenlijk schuin naar boven drukt om er doorheen te bladeren.

Het menu is vrij simpel eigenlijk het zelfde als de rest van de 13 in een dozijn Full HD schermpjes, het doet het zelfde aleen het heet hier en daar anders
Groot nadeel van dit apparaat is dat ik mijn HD3850 moest vervangen door 2 GTX275 om nog redelijk op deze resolutie te kunnen FPS'en :P

[Reactie gewijzigd door r.stanneveld op 21 mei 2009 11:08]

Wil je hier aub eens spellingscontrole overheen jagen? Kan de leesbaarheid verbeteren....

Verder:
Bij een vergelijking waarbij beide kanten ongelijk zijn, gebruik je het woordje 'dan'. Bijvoorbeeld: Ik ben groter dan hij is.

Als het een vergelijking is met aan beide kanten even grote dingen, dan gebruik je het woordje 'als'. Bijvoorbeeld: Ik ben net zo groot als hij is

[Reactie gewijzigd door AlexV op 21 mei 2009 13:14]

Ik ben zeer tevreden met deze monitor, zeker voor maar 169,- € (11-2009 Hasselt-België)
Als je er niet recht voorzit komen er wel ongelijkmatige helderheidsverdelingen, maar zelfs dit vallen nog mee. Als ik hem vergelijk met mijn oude CRT 19" van Philips, heeft hij een veel betere kleurweergave, meer contrast en een erg grote helderheid (heb hem wat lager ingesteld). ;) Overigens zijn er meer merken die een 23.6 als 24" verkopen.
Met testprogramma's heb ik de geometrie, contrast, kleuren en instellingen gecontroleerd. Het lijkt overal perfect, haarscherp beeld en niet te kleine letters wat bij 22" fullHD wel al eens gebeurd.
Zijn prijs, erg laag verbruik, snelle reactietijden, hoog contrast en een stevige voed maken van hem een echt buitenkansje, tenminste als één VGA aansluiting en één DVI(HDCP) volstaan. En als de minder gemakkelijk bereikbare knoppen (die je toch zelden nodig hebt) je verder niet storen.
Dat er voor zo weinig geld al een VGA en een DVI kabel bijzitten vond ik een aangename verassing.
Voor degene die een nieuwe kopen, en dat geld eigenlijk voor alle toestellen, de verpakking steeds heel voorzichtig openen (dezelfde dag nog) en zoeken naar verborgen beschadigingen of dode pixels. De eerste week mag je deze omruilen zonder opgave van rede (of geld terug). Sommige handelaren doen daar wel moeilijk over, maar als je enkele uren na de aankoop er al terug staat, vriendelijk blijft aandringen, geven de meeste snel toe.
Eén vraag heb ik, kan ik fullHD ook met mijn pc over de VGA kabel? Dan gebruik ik de DVI voor naar een DVB-S decoder om sattelietTV te kijken in HD.
Heey ja dat zou wel moeten kunnen, ik zou het proberen want ik weet het niet zeker anders heb je voor een paar eurotjes een DVI to VGA adapter. wel op letten want der zijn heel wat verschillende DVI poorten!!! dus maak een foto van de DVI poort en vergelijk dat met wat je koop en voor je koopt echt 100% zeker weten dat hij correct is ander heb je der niks aan!