Acer Aspire One D751H-BK Review

BlastNewbie 20 mei 2009, laatste update op 21 mei 2009, 1.657 views

Acer Aspire One D751H-BK

Pluspunten

• resolutie scherm
  • Batterijcapaciteit

Minpunten

• Onderzijde wordt mij iets te warm.

Deze netbook draait prima op de meegeleverde XP. alles werkt goed en snel. voor aankoop had ik verwacht dat deze Atom trager zou zijn. Ook met het relatief zware Norton antivirus en office 2007 ge´nstalleerd blijft de snelheid goed. Batterij capaciteit is zeer goed, nog niet tot het uiterste getest, maar 6-7 uur zal zeker haalbaar zijn. hangt er natuurlijk weer vanaf wat je er mee doet. Toetsen zijn groot genoeg. zonder na te meten lijken ze iets groter dan een normaal toetsenbord. Dus ook geschikt voor wat dikkere vingers. Het scherm is top, voor dit formaat weet ik geen andere met een dergelijke hoge resolutie. Het is wel een glossy scherm. Voor zover ik het zelf kan vergelijken geeft dit scherm een veel scherper beeld, dan een 17 inch Acer van 2 jaar oud.

in het algemeen ben ik zeer tevreden over deze netbook.

Mocht ik later nog plussen of minnen vinden, dan zal ik deze nog wel vermelden
#Edit -accu gaat 8 uur lang mee (de opgave van Acer wordt dus waargemaakt)

Heb jij ook een Acer Aspire One D751H-BK?

Kan iemand mij vertellen hoe de beeldkwaliteit is wanneer je een Youtube HD video bekijkt?
Zit er veel speling in het toetsenbord?
Ik las dit ergens in een review en vraag mij af of dit hinderlijk is.
Heel karig review. Misschien een idee om wat andere reviews te lezen om te zien hoe het echt moet.

Je vergelijkt een netbook scherm met een 17" notebook?
Accu getest maar je gok dat het 6 a 7 uur mee gaat?

Waarom draai je nu Office 2007 en Norton AV op een netbook er zijn veel lichter applicaties die hetzelfde en/of beter doen.

Wat plaatjes zou ook veel schelen vooral van de toetsen waar je het over hebt.

Sorry van mij maar 1 ster en dat vind ik zelfs teveel.
Het zou leuk zijn als je je review wat uit kunt breiden want ik ben erg benieuwd naar deze Acer.
Tip: Norton kun je er beter afhalen en wat lichters installeren.

Vragen:
Is het scherm fel genoeg om buiten te gebruiken? zou je dat eens willen proberen a.u.b.
Warmte en geluid heb je 'acceptabel' gegeven. Waarom geen 'goed'? Hoeveel geluid maakt ie?

[Reactie gewijzigd door Philflow op 21 mei 2009 10:11]

@kamphuis
Geen speling op het toetsenbord. de toetsen gaan minder diep dan regulier. ik ben voor het type computer tevreden met toetsenbord.
@Badtothebone
Sorry, geen cursus recencie schrijven gehad, maar aangezien dit een nieuw type was, dacht ik sommige mensen te helpen in hun keus. :)
-Misschien een slechte vergelijking met ander type scherm, houd het er dan maar op dat het een zeer scherp beeld geeft.
-Ik had hem net gekocht, batterij gaat nu na test zelfs 8 uur mee. (dus ook volgens opgave Acer)
-Waarom draai ik deze applicaties? omdat ik ze beide heb, ervaring mee heb en er graag mee werk. zoals gezegd hebben deze applicaties geen invloed op de prestaties.
@Philflow
-Scherm zal ik later nog wel buiten proberen, persoonlijk heb ik daar geen hoge verwachtingen van vanwege de glossy.
-Ik hoor nagenoeg geen geluid van deze machine, de warmte afgifte vanaf de onderkant, vind ik wel iets te warm. vandaar de lagere waardering.
Hoe heb je de batterij duur getest?Want 8 uur een filmpje zien of 8 uur niets doen is wel een groot verschil. :)
geen speciale dingen gedaan, internet en tekstverwerken.