Specificaties 14" (1366x768), 32GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Toshiba Satellite C40-C-10K Review

edwardo 19 september 2015, laatste update op 29 september 2015, 3.070 views

Toshiba Satellite C40-C-10K

Handig en compact notebook met snelle ssd schijf

Pluspunten

• Compact en degelijk
  • Snelle, stille, zuinige SSD schijf

Minpunten

• Standaard 32Gb niet overbemeten
  • Upgrade Windows10 lastig

Ik zocht een handige compacte laptop/notebook met snelle ssd schijf voor niet al teveel geld en heb deze gevonden met de Toshiba. Heerlijk compacte laptop/notebook met snelle ssd schijf en 14 inch scherm, niet te groot en niet te klein vind ik. Het updaten naar Windows10 was nog wel even lastig omdat de 32gb geheugen niet overbemeten is. Vergeet ook niet om na de update je systeembestanden op te schonen via Schijfopruiming, pas dan heb je weer wat ruimte op de schijf. Een oplossing kan zijn om Windows10 eerst op een USB te zetten en vanaf die USB te installeren.

Optie 2 is deze laptop kopen bij de grootste media gigant in t land waarbij je momenteel GRATIS kunt laten upgraden naar Windows10. Zeker doen, scheelt je veel gedonder!

Voordeel van deze 32gb ssd is dat hij geruisloos en supersnel functioneert. Windows start gewoon echt binnen 1 minuut op! Het is mogelijk een extra sd geheugenkaart te plaatsen waar je vervolgens zware bestanden, foto's etc etc op kwijt kunt. Ik kocht online een snelle 32gb sd kaart (600*, 90 mb/s) voor 15 euro. Al mijn foto's en video's staan gewoon op een aangesloten externe schijf.

De nieuwste Celeron N3050 processor I.c.m. 2gb ram geheugen zorgt voor een redelijk vlot reagerende laptop en de accu gaat best lang mee. Eea wel afhankelijk van het gebruik natuurlijk. Het is een prima ding om wat te surfen op het web, beetje YouTube, Facebook, e-mail, Office documenten maken etc gaat allemaal prima. Voor zware games is hij niet geschikt. Logisch.

Nog even een aanvulling: Geldt voor alle pc's met een upgrade naar Windows10. Schijfopruiming en dan dus even klikken op Systeembestanden opschonen. Daar zie je ergens iets staan van oude Windows installaties verwijderen (20 Gb ofzo).

Daarna adviseer ik je om CC Cleaner te downloaden (vinkje uitzetten bij automatisch Chrome downloaden). Met CC Cleaner ruim je vervolgens de schijf nog eens op en schoon je ook het register op.

Als laatste nog even Firefox browser installeren en als standaard browser instellen. Dat nieuwe Microsoft Edge is namelijk heel erg traag. Of evt gewoon Explorer, die staat er al wel op. Alles beter dan Edge in elk geval ;-)

Als je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd heb je een heerlijk vlot werkende laptop! Niet echt geschikt voor zware games ofzo, maar verder kun je alles er prima op doen.

Al met al kan ik je deze Toshiba c40 van harte aanbevelen!

Heb jij ook een Toshiba Satellite C40-C-10K?

even een vraag:
ik heb zelf deze laptop ook alleen na een tijdje (nacht) uit gestaan te hebben start ik deze weer op alleen dan heb ik geen wifi. na een keer de router reset te hebben krijg ik meteen weer wifi, ik hoef niet eens opnieuw te verbinden. zou dit een instelling in de router zijn of aan de drivers liggen? hardware lijkt het me niet want bij anderen doet hij het wel altijd meteen echter heb ik verder nooit last van de router want met andere laptops en mobiele apparaten werkt hij correct.

mvg, hardstylebomb
Beste hardstylebomb,

Ik denk dat dit een driver issue is, die windows 10, na een tijd verbonden te zijn met internet, oplost. Ikzelf had dit ook gisteren met deze laptop van een ander. Bij de wifi-verbinding stond steeds: verbinding beperkt. Na diverse keren opnieuw te verbinden en diverse keren de router te resetten werkte niet.

Het kan 2 oorzaken hebben: of de router kan niet tegelijk alle verbonden apparaten aan...dus haal ff wat telefoons of tablets van de wifi, of het is een driver probleem.

Wat uiteindelijk bij mij help, omdat ik ook naar de oorzaak aan het zoeken was, was het verbinden met internet via een mobiele hotspot van een telefoon. (dus de GSM schakelt zijn wifiverbinding met de router dan uit en gebruikt zijn wifi als wifirouter)

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Heb vandaag de laptop gekocht bij de Mediamarkt voor 259,- Koopje dacht ik zo..
Alle firmware updates geinstalleerd. Versie Windows 8.1 staat er gewoon nog op. Met 10 wacht ik nog even en krijg ook overigens ook nog geen melding. Het idee om hem op USB te zetten en vandaar uit te installeren is wel een goede.
Je geeft ook aan dat je Firefox erop heb gezet. Nou dat was echt een drama. Zeer langzaam met opstarten. Internet Explorere gaat veel sneller. Wat doe ik fout? Hoe snel is Firefox met opstarten bij jou?
Is ook Windows 10 veel sneller dan 8.1 op deze laptop (Cloudbook las ik ook ergens.. )

In ieder geval bedankt voor je reactie
Heb je mcafee er al afgehaald? Mcafee vertraagd deze laptop ontzettend.
Ja Firefox is bij mij aanzienlijk sneller, misschien komt het omdat je nog geen Windows 10 hebt. Staat die optie niet bij updates? Ben zelf namelijk erg blij dat ik W8 er vanaf heb, W10 werkt zoveel prettiger en ja, werkt ook veel sneller.

Als Explorer goed draait bij je zou ik het lekker blijven gebruiken. Bij W10 zit de opvolger, Windows Edge, die absoluut niet gebruiken, zo traag.
Nog even ter aanvullig:
Deze laptop heb ik vandaag voor iemand anders onder handen genomen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de snelheid van deze laptop. Alle basistaken doet hij vlot, wanneer alle bloatware verwijdert is, en dit gaat zonder problemen. Accuduur is prima met 10 uur op 90% lading.

Mijn advies: verwijder alle spamware van Mcafee, spotify, google drive en alle 'gratis' games die al van te voren op de laptop staan, dan blijft hij lekker vlot.
Bedank voor de review. Is het gemakkelijk om de SSD te vervangen voor een grotere? M.a.w. kom je gemakkelijk bij de SSD?