Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S6 edge+ 32GB Zwart Review

janvanduschotenTestpanel 18 september 2015, laatste update op 21 september 2015, 1.853 views

Samsung Galaxy S6 edge+ 32GB Zwart (Testpanel)

Een mooi vormgegeven toestel waarbij design en premium gevoel de boventoon voert

Pluspunten

• Zeer goed camera
  • Mooi en opvallend design
  • Mooi scherm
  • Premium afwerking

Minpunten

• Vrij glad toestel
  • Edge is mooi maar nog weinig functioneel
  • Geen micro sd kaart slot

Voor het topic [ADV] Verzin een test en win een Samsung S6 edge+! had ik tijdelijk beschikking tot een nieuwe Samsung Galaxy S6 Edge +, het is een hele mond vol :p
Het toestel zelf is ook een hele hand vol, met een scherm van 5,7". Alle specs zijn eenvoudig te vinden op de specs pagina hier, dus die ga ik niet opsommen.Alles bij elkaar een indrukwekkende opsomming, dus ik was benieuwd wat ik in de doos aan zou treffen. Het bleek een zwarte S6+ 32 GB, een echte beauty :)

Eerste indruk
Het eerste wat opvalt is het grote scherm met afgeronde randen. Het is een mooi, strak afgewerkt toestel, niets rammelt of voelt goedkoop aan. Erg mooie afwerking. Ook de camera aan de achterkant valt op omdat hij uitsteekt. Persoonlijk had ik liever het toestel wat dikker gehad, meer accu en een vlakke, wat stroevere achterkant. De achterkant is nu vlak en glad, spannend glad.

Apps
Het is de eerste Samsung die ik voor langere tijd heb, dus Touchwiz is even wennen. M'n vrouw heeft een S4, dus helemaal onbekend is het ook weer niet. Wat mij opvalt is de hoeveelheid Samsung apps die standaard worden meegeleverd. Handig zijn de Office apps die icm Onedrive naadloos aansluiten op m'n laptop documenten. Extra apps zijn niet erg, als ze maar te verwijderen zijn en dat zijn ze niet. Facebook, Galaxy apps, Instagram, S Health, S Voice, Gear, Skype, Sydesync, etc. Wel uit te schakelen, niet te verwijderen.

Edge
Het functionele van Edge is in mijn ogen niet heel erg groot. Er zijn apps voor beschikbaar en standaard kun je al verschillende informatie er op laten zien zoals een info edge met weer, klok, alarmtijd en batterij percentage. Ook wat minder nuttige dingen imo zoals Twitter headlines (helaas niets van je eigen tijdlijn), Yahoo nieuws,Flipboard nieuws en Whatsapp meldingen.
Het handigste vind ik persoonlijk de optie nachtklok, erg handig en ik vond het niet storend op het nachtkastje.

Hieronder de optie nachtklok die op het Edge gedeelte wordt weergegeven.

Het Edge gedeelte heeft ook een extra functie, je kunt er snelkoppelingen voor apps en contactpersonen kwijt.

Het Edge menu kun je oproepen door een tabje vanaf het Edge scherm naar het midden te slepen. Je kunt zelf bepalen waar je het tabje wilt laten verschijnen. Linker of rechter Edge, en diverse hoogtes op het scherm.

Bellen !
Na 3 dagen kwam het test topic online met de eerste vragen. Toen kwam ik er achter dat ik nog niet 1 keer met het toestel had gebeld :o
Bellen gaat prima, ik vind het toestel niet te groot om vast te houden en het geluid is meer dan prima tijdens het bellen.
Ook bellen via een carkit of headset is getest, geen enkel probleem of hapering.

Batterij
De eerste dagen kun je er nog weinig van zeggen, dan gebeurd er nog van alles en is de batterij nog niet op volle sterkte. Na een paar weken kan ik wel zeggen dat hij een hele dag mee gaat, ik heb hem nog niet leeg gehad.

Vingerafdrukscanner
Ik was nogal wantrouwend over de scanner, maar werd blij verrast. Hij werkt gewoon erg goed, en vrijwel altijd gelijk. Ik had voor de zekerheid 3 vingers ingeleerd voor het geval dat, en geen enkel probleem met het unlocken. Het duurt een fractie van een seconde en je toestel is bruikbaar. Andere vingers of personen hebben geen toegang.

Camera
De camera maakt echt zeer eenvoudig en snel (!) mooie, scherpe foto's. Als je toestel uitstaat kun je de camera activeren door 2 x op de home knop te drukken en een seconde later kun je de foto of film al maken. Ook als zit je toestel op slot met een code, vingerafdruk, etc, de 2 x home opent snel de camera. Verder kun je dan ook niet het toestel in als onbevoegde, foto en filmen als alles wat dan beschikbaar is.

Hieronder een paar point & click foto's.

(Full size) http://static.tweakers.ne...wNXUn3RAGV2Eh1Dz/full.jpg

Boom

(Full size) http://static.tweakers.ne...HiF7Wgv2GxE73YMV/full.jpg

(Full size) http://static.tweakers.ne...GxSQCQblmItyeZQp/full.jpg

Het is een mooi, premium toestel en voldoet aan de verwachting. Erg mooi en helder scherm, buiten goed afleesbaar en ook goed te dimmen in de avond. Beide beter dan mijn huidige G2.
Het is ook een toch wel opvallend toestel door zijn grootte en vormgeving. In mijn omgeving heb ik diverse malen te horen gekregen dat ze het toestel herkenden of graag wilde weten wat voor een het was. De Edge look draagt daar zeker aan bij. Ook het snelle en eenvoudige starten van de camera is een dikke plus. Mensen met kinderen kennen de situatie dat je snel een foto wilt nemen, met dit toestel lukt dat snel en met ook mooie foto's.
Nadeel vind ik dat het toestel wat glad is, ik en ook een mede tester hebben ninja skills gebruikt om een wegglijdend toestel op te vangen. Het ontbreken van een micro sd kaart vind ik wel jammer, zo zit je wel gebonden aan je interne opslag.
Verder is het toestel alles wat je er van verwacht, snel en soepel. Met de 4 gb intern geheugen heb ik geen enkele keer een hapering gehad als ik tussen een aantal apps aan het wisselen was of tijdens het navigeren met spotify en Flitsmeiser aan, geen centje pijn.

Dit is zeker wel een toestel waar je jaren mee vooruit kunt qua specs en zeker qua looks

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 edge+ 32GB Zwart?

Geheugengrootte 4GB
Verder is het toestel alles wat je er van verwacht, snel en soepel. Met de 3 gb intern geheugen heb ik geen enkele keer een hapering gehad als ik tussen een aantal apps aan het wisselen was of tijdens het navigeren met spotify en Flitsmeiser aan, geen centje pijn.
Mooie review!
Mag ik vragen welk thema je hebt gebruikt / ge´nstalleerd ?:)
[img=234,176,,,"Theme S6 "]http://static.tweakers.net/ext/f/SnceO9B0uRXlFCZjjccVdWp3/medium.png[/img]

Het Material Dark theme uit de theme store, staat in het menu van het toestel(onder het kopje " Persoonlijk "). Ik vind het wel een mooie :)
Leuke review en goed dat er geen haperingen (bugs) in zitten maar dat je ze hebt gefotografeerd ;)
Maar de link naar de groene bug is niet full size maar medium, moet deze zijn denk ik
Keep up the good work !
De full size van de laatste foto lijkt me niet echt full size.
Het groene bugje is opgelost ;)
Leuke review leest lekker weg _/-\o_
En waarmee is je schutting dan ingespoten dat je die foto's hebt kunnen maken? Super vet!

[Reactie gewijzigd door MrBreaker op 9 oktober 2015 13:34]