NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit Review

Shadow88 17 september 2015, laatste update op 12 maart 2016, 809 views

NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit

Degelijk product en geeft een mooi warm licht om de show mee te stelen. Niet te fel, niet te zwak.

Pluspunten

• Aan/uit schakelaar
  • 3 dim-standen
  • De sleeve is soepel
  • Mooi warm licht
  • Kan mooi weggewerkt worden in de rand van je kast

Minpunten

• Kabel voor de voeding aan de korte kant

Als je een mooie kast hebt met een window om je hardware te showen, is het handig dat je een mooie lichtopbrengst in je kast hebt voor in de avonduren. 8-)

Ikzelf ben ook een persoon die er graag een "Showcase" van maakt en had dus ook licht nodig voor mijn Fractal Design Define R5 .

Nu kwam ik via de pricewatch deze mooie sleeve tegen van 'NZXT' :9~

De Sleeve kwam in een mooie, stevige verpakking bij mij op de deurmat terecht.
Gelijk inbouwen dus! :Y)

De installatie ging heel makkelijk, je krijgt er een soort van "klemmetjes" bij die aan de achterkant voorzien zijn van '3M tape'. Zelfs met de kabel in de "klemmen" blijven ze keurig en stevig geplakt op de plaats zitten. Je krijg er zelfs "klemmetjes" bij die wat breder zijn, dit is voor als je de kabel 2x dezelfde route wilt laten lopen.

Verder zit er aan de achterkant van de module een aan/uit schakelaar en een dimmer met 3 standen (I-II-III) en is van degelijke kwaliteit.

De kabel zelf laat zich makkelijk buigen zodat je mooi de juiste routes door je kast kan maken. Mooi meegenomen is dat de Sleeve zelf zwart is.
Als je dus (net als ik) een kast hebt die zwart is, dan valt de sleeve haast niet op.
(zoek, zoek, zoek :P )

Enig minpuntje wat ik ben tegengekomen is dat de meegeleverde voedingskabel wat een de korte kant is, waardoor je dus nog een eigen kabel eraan vast moet koppelen wil je een mooie kabel management houden.
(Rechtsonder begint de molex.)

Verder ben ik zeer tevreden met de aankoop! heel mooi licht en zeker niet te fel.
De foto's zijn gemaakt met de led's op de felste stand.

Uit:

Aan:

Op de eerste plaats: dit was mijn eerste review! :D Mocht er in de toekomst een defect o.i.d. plaatsvinden, dan zet ik dat met een edit in het review erbij. :)
Op de tweede plaats: Voor vragen kan je mij altijd pm'en O+ Doei!

EDIT: Op datum 12-03-'16 nog steeds geen defect lampje, ook de klemmetjes zitten nog goed vast. Ik ben tevreden! :)

Heb jij ook een NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit?

Bedankt voor de informatie, duidelijke review +3!

[Reactie gewijzigd door deurmatje op 23 september 2015 09:56]

Ik had zelf graag wat meer fotos van de module zelf gezien, om zo ook te zien hoe lang die molex nu eigenlijk is. Verder prima review, en nette build.
Handigheidtje voor jou en alle led strip gebruikers (die t nog niet weten) ;) en die molex een crime vinden.
Maak ipv een molex aansluiting, een fan (3 of 2 pins) aansluiting, dan kan je de led strip via een fan controller met draaiknoppen( !! )dimmen of feller laten branden, drukknoppen werkten niet op 2 fancontrollers die ik geprobeerd heb.
Ik weet niet of t draaiknopje op deze aansluiting van de NZXT dit goed zou kunnen., maar mocht dit wel zo zijn, dan kan je dus ook een fan aansluiting maken ipv de molex. Succes :*)