Sony Walkman NW-ZX2 128GB Zwart Review

William S 16 september 2015, laatste update op 16 september 2015, 1.504 views

Sony Walkman NW-ZX2 128GB Zwart

Heel retro: De walkman die staat voor portable, kwaliteit en vooral muziek.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Grote capaciteit (256 GB)
  • Accuduur
  • Design en materiaal
  • Walkman beleving

Minpunten

• Prijskaartje

Geluidskwaliteit Score: 5
In 1981 was de Sony Walkman WM2 waar ik was. Alleen maar hele mooie herinneringen.

Nu in 2015, zo'n 35 jaar heb ik met de ZX2 een déjà vu qua beleving. De ZX2 voelt robuust en degelijk aan door het materiaal en ook het gewicht. Je hebt wat in je handen. Het geluid is subliem. De bediening is praktisch. Enige verschil met toen....geen typische electronica geur.

De ZX2 verbindt naadloos met de Sony SRS-X9 op mijn kantoor en ook andere blue-tooth speakers zoals Bose Minilink en Harman-Kardon Esquire mini. En route gaat het ouderwets bedraad met de Sennheiser IE-800 in-ears. Thuis met de MDR-Z7.

Net als toen met de WM2 gaat het ook nu met de ZX2 weer even alleen over mij en mijn muziek... ogen dicht en genieten....

(PS: Deze review had ik ook naar Sony ingezonden).

En verder:

Het is een stevig apparaat. Beschermhoes wordt meegeleverd en daar is goed over nagedacht, want je kunt die er om laten terwijl je oplaadt of luistert.

De grote knoppen zijn prima op de tast te bedienen.

Accuduur is super: Ook met de motor gaat de walkman mee en die verbind ik dan mijn mijn headset (Interphone F3). Gaat moeiteloos de hele dag mee (ook op Bluetooth dus).

Met ook een SD-Card van 128 GB heb je capaciteit voor zo'n 256 GB aan muziek (minus android). Ik gebruik de helft voor FLAC en de andere helft voor MP3s (alles wel bij mij wat ik ken :)).

Tot slot: De prijs is behoorlijk en zullen alleen liefhebbers er voor over hebben. Voor mij één van de beste aankopen in jaren en het is zo'n apparaat dat je overal bij je hebt.
Dubbel en dwars waard.

Heb jij ook een Sony Walkman NW-ZX2 128GB Zwart?

hoi William, mooie review. Kort maar sterk. Waar heb jij hem gekocht? gr ben