Specificaties 24" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung S24C300B Rood, Zwart Review

RobjeDopje 15 september 2015, 273 views

Samsung S24C300B Rood, Zwart

WAT een klotescherm. Het spijt me zeer voor deze verwoording maar het is niet anders.

Pluspunten

• Geeft beeld

Minpunten

• Korrelig of wazig beeld
  • Contrast is crap
  • Slechte inkijkhoeken
  • "Magic screen" vernaggelt je kleuren
  • Beeldscherm is heel onduidelijk
  • Algemene kwaliteit is ruk

De stand is lomp en plastic, erg instabiel en wiebelt snel. Het plastic rondom het scherm klinkt goedkoop en krakerig, en de menuknopjes zijn van die "touch" knopjes zonder fysieke klik - ze werken af en toe niet.

Dan komen we aan bij het scherm.. Verschrikkelijk, andere woorden heb ik er niet voor. Na een kwartier geklooid te hebben met de kleur / contrast / kijkhoek instellingen ben ik erachter gekomen dat dit scherm gewoon niet goed is. Grijs wordt wit, lichtblauw wordt wit, groen wordt donkergroen en donkerblauw wordt zwart. Tekst is korrelig, en als je de "sharpness" instelt op 50 of lager is het wazig en krijg je er hoofdpijn van.

Het scherm moet heel erg donker ingesteld worden wil je verschil tussen kleuren kunnen zien. probleem is dat #FFFFFF nu op #DDDDDD lijkt.

Donkere kleuren vallen samen, er zijn zo'n 20 tinten grijs te zien. Neem de eerste afbeelding. de bovenste balk zijn allemaal witte blokjes (zelfde kleur wit, behalve de meest rechter) en de onderste balk zijn allemaal zwart (behalve de meest linkse).

Zo slecht dus ongeveer. Dit geldt overigens ook voor gewone kleuren.

Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken, maar dit scherm zou ik nog voor geen 20 euro kopen.

Afrader, tenzij je een hekel aan iemand hebt en hem dit als cadeau doet.

Heb jij ook een Samsung S24C300B Rood, Zwart?

Misschien een slecht exemplaar. Terugsturen?
Voor deze prijs mag je toch een exemplaar verwachten waar je blij van wordt.
Het is gekocht in een batch door het bedrijf waar ik voor werk. Al deze schermen zijn zo. Of de hele batch is gaar, of deze schermen zijn gewoon gaar.
Ik ben blij dat je toch nog één positief punt gevonden had ;-)