Specificaties 320GB 2.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

WD Scorpio Black WD3200BJKT, 320GB Review

sonicred 19 mei 2009, laatste update op 8 december 2009, 913 views

WD Scorpio Black WD3200BJKT, 320GB

Pluspunten

• snel
  • verbruikt niet echt meer aan stroom
  • aanrader

Minpunten

• het geeft een irritante klik geluid
  • wordt te warm

Dag allen,

ik heb deze in mijn notebook dell 1530 ingebouwd. voor heen had ik standaard de blauwe versie van deze hdd.

maar ben echt blij dat ik over ben gestapt. met de blauwe deed ik er een uur over om vista ult te installeren en de deze maar 22min.

als die idle staat hoor je een klik geluid behoorlijk irritant bij gebruik hoor je het minder.

verder vind ik hem te warm worden. na 5min doe ik hem toch af van mijn schoot.

gr.

update:

Hij is nu kapot :s.. had eigenlijk ook niks anders van verwacht. Ik zag dat de hdd nog maar 80% goed was twee weken terug.
Eerste keer dat ik dit mee maak..
Erg slecht..

Heb jij ook een WD Scorpio Black WD3200BJKT, 320GB?

Klik geluid kun je uizetten d.m.v. hdparm. Google is your friend :)
Erg kort maar krachtig
is wel erg kort en weinig info waarom hij zo goed is. Dit kan beter :)
Zelf ook ingebouwd in een Sony VAIO FW31M. Werkt super.
Standaard schijfje met 4200RPM is niet vooruit te branden.

Heb zelf nog niet echt de vreselijke warmte ontdekt waardoor ik hem niet meer op m'n schoot zou kunnen houden. Ook het klik geluid waarover je spreekt, is mij (nog) niet opgevallen.
Ik heb deze hardeschijf sinds mei 2009 in mijn Dell XPS m1710 zitten. Loopt als een zonnetje. Deze harde schijf is heel erg stil, ik hoor hem haast niet. Een hitte probleem heb ik nog niet opgemerkt. Volgens mij blijf deze harde schijf betrekkelijk koel.