Bose SoundLink Mini II Zwart Review

SIII 13 september 2015, laatste update op 26 september 2015, 2.080 views

Bose SoundLink Mini II Zwart

Na het testen van verschillende mid & high-end compact bluetooth speakers is deze er toch als mijn persoonlijke favoriet uit gekomen. Compact, robuust vormgegeven en toch een helder en krachtig geluid kunnen geven. Vooral de extra punch in het laag kon me bekoren. Bose is niet altijd over-rated.

Pluspunten

• Mooi uitgebalanceerd geluid
  • Extra punch in bas voor deze grootte
  • Mooi compact design
  • Robuust
  • Lange accuduur: +10h Volume 40%
  • Docking station en micro usb aansluiting
  • Bellen via de speaker gaat vlot

Minpunten

• Het blijft een compact speaker dus verwacht niet het onmogelijke
  • Duur toestel en accessoires
  • Niet water en stof dicht
  • Iets minder helder in het hoog dan concurrenten
  • Bluetooth verbinding op sommige momenten instabiel

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Na het luisteren van verschillende bluetooth speakers komt deze persoonlijk er als beste uit. Zeer belangrijk om er persoonlijk bij te vermelden want als het om geluidsbeoordeling gaat varieert dit enorm van persoon tot persoon.
Deze past goed bij mijn moderne muziekstijlen: Deep House, Trance, Club, Instrumentaal en commerieel.

Ik ben voor de recente 2de versie gegaan van de Bose Soundlink Mini II omdat deze een langere accuduur heeft en ook een standaard micro usb connector voor het toestel op te laden. Ook een betere bluetooth ontvanger dacht ik ergens te lezen. Voice commands zijn zeer handig, ook om het batterij niveau te weten. Bellen gaat prima via de speaker.

Zelf ben ik ook in het bezit van een UE boom welke ook een zeer degelijk toestel is. De UE boom is iets meer helder in het hoog maar mist dan weer wat bas. De JBL charge2+ is dan weer de perfecte allrounder maar vond deze me net nog iets meer aanspreken al is het hoog net een tikkeltje doffer. De Bose geeft je wel een zeer vol geluid en vult de woonkamer zonder probleem.

Opmerkingen of vragen laat maar weten in de comments below ;)

Heb jij ook een Bose SoundLink Mini II Zwart?

Wat heeft de winkel erover teruggekoppeld?
De winkel was meewerkend en mocht dit toestel direct ruilen. Aangezien ik toch zeer tevreden was over dit toestel heb deze nog beter getest. Heb min of meer de oorzaak gevonden en het is zo als mijn vriendin gekoppeld is en ze is in de buurt, en ik stream muziek ernaartoe via bluetooth dat dan soms de haperingen zich voordoen. Door 1 iemand te ontkoppelen is het probleem opgelost. Niet ideaal dus maar kan er zeker mee leven :)
Update: na nog meer extensief gebruik zijn er soms momenten dat deze speaker constant muziek skipped. Muziek hapert dan voor paar seconden/minuut wat zeer irritant is. Heb dit bij mijn Samsung note 4 en mn vriendin haar samsung s5 mini. Ik neem alvast contact op met de winkel.