Digitech HDX-1000

Niet beschikbaar

Digitech HDX-1000 Review

Wurtul 19 mei 2009, laatste update op 20 mei 2009, 5.404 views

Digitech HDX-1000

Pluspunten

• Speelt werkelijk alles
  • Mogelijkheid om menu en dergelijke aan te passen
  • Beeld en Geluid

Minpunten

• Geen goede handleiding bijgesloten

5 van 5 sterren (Uitstekend)
Ik heb de HDX 1000 nu bijna een maand in bezit en bevalt mij erg goed. Ik heb hem gekocht via de aanbieding bij IBOOD.com. Een WD 1TB GreenPower harde schijf erin geplaats. Harde schijf plaatsen was opzich niet heel erg moeilijk, echter uit de handleiding wordt je niet echt wijzer hoe je deze moet plaatsen. Eerste setup ging heel gemakkelijk. Kabels aansluiten en opstarten maar. Daarna via instellingen de standaard NMT applicaties erop gezet. HDX meteen aangesloten op netwerk en via FTP gegevens gekopieerd van PC naar HDX, dit ging vlekkeloos. Overall zeer blij met deze aankoop. :)

Featureset
De features op het apparaat zijn goed te noemen. De standaard applicaties zijn echter wel wat summier. Via de website van networkedmediatank.com is er een programma te downloaden genaamd CSI. Hiermee kun je nieuwe features en applicaties op de HDX zetten. Dit werkt perfect. Hierdoor kun je de HDX helemaal customizen.

Beeldkwaliteit
Ik heb de HDX aangesloten via de Component uitgang aangezien mijn tv maar HDMI ingang heeft en daar mijn Xbox360 al op aangesloten zit. Bij de instellingen heb ik opties voor het beeld wel handmatig aangepast aangezien de output anders automatisch wordt aangepast aan het videomateriaal. Nu heb ik de HDX standaard staan op 1080i 60HZ. Het beeld is zeer goed! Geen problemen mee ondervonden. Echter heeft de beeldkwaliteit ook te maken met de kwaliteit van de videos die je bekijkt.

Geluidskwaliteit
Geluid is prima. Zowel analoog als via de optische uitgang. Heb Saving Private Ryan gezien met DTS en geluid is subliem.

Gebruiksgemak
Ik vind het gebruik van de HDX op zich goed, maar in een aantal gevallen wat moeilijker. Ik moest wel een beetje wennen aan de afstandsbediening. Er zit geen duidelijk gebruikershandleiding bij waarin alle functies worden uitgelegd. Echter aldoende leert men, dus ben ik er inmiddels wel achter hoe het werkt.

Design
Ik vind de HDX er goed en strak uitzien. .

Bouwkwaliteit en afwerking
De bouwkwaliteit is zeer degelijk. HDX is van geborsteld alluminium. Er kunnen hierdoor wel snel krasjes op komen.

Ik heb de HDX voor € 195,- kunnen bemachtigen bij de aanbieding op IBOOD. Dus voor mij viel de prijs wel mee. Ik kan me wel voorstellen dat rond de € 300,- voor een mediaspeler wel veel geld is, maar het blijft zeker de moeite waard.

Heb jij ook een Digitech HDX-1000?

Hou je wel rekening dat je nu geen gerantie hebt, je hebt aleen garantie als je bij de certified dealers besteld/koopt, staat op hun website dan.

Important News for Dutch Customers
Alleen resellers vermeld op www.hdx1080.nl zijn geautoriseerde Nederlandse dealers en HD Digitech garandeert alleen 24 maanden garantie op producten gekocht bij de hier vermelde dealers. Bij RMA (reparatie & Support) vragen zal er streng op serienummer en/of MAC adres gecontroleerd worden
Garantie heb je altijd als je in een winkel koopt. Dan handelt de winkelier maar lekker de garantie af, maar garantie heb je altijd.
Is door meerdere mensen gecontroleerd (bij hdx1080.com) en door Ibood bevestigd dat er gewoon garantie op deze units zit.
je nog wat had kunnen doen aan de opmaak, de kopjes had je bijvoorbeeld vet kunnen maken.
Je hebt alleen met normale letters gewerkt en niks geaccentueert, wat zit er trouwens allemaal in de doos?

daarmee kun je een lijstje maken als hier onder
  • kijk
  • maar
  • hoe
  • dat
  • werkt
Ook had je plaatjes toe kunnen voegen die wat meer een idee geven over wat voor een product je een review aan het lezen bent ;)

[Reactie gewijzigd door BGB4rn op 20 mei 2009 09:32]

Anoniem: 114234
20 mei 2009 12:50
tja WD HD TV vind ik persoonlijk stukken beter. en is goedkoper
Waarom is die beter dan? Kan hier ook extra software op zoals een NZB client? Dit vind ik juist helemaal top. Ik gooi er een NZB file naar toe en ik kan met een paar uur de film kijken. Volgens mijn ondersteund de WD ook heel wat minder file formats.
WD HD TV is ook prima kastje, maar deze kan nou gewoon eenmaal VEEL meer.
Daarom kost het ook 150 euro meer :)
Mannen, hij is vandaag weer te koop op iBood.com
ik ben hier echt al een lange tijd naar aan kijken maar altijd maar gewacht..
nu hij op ibood te koop is voor 180 ben ik toch echt aan het twijfelen..
zo'n actie vind je niet meer snel iig.. mss toch maar tijd om te knoop door te hakken en kopen dat ding, reviews zijn iig bijna allemaal positief.
Misschien zou je bij de positieve eigenschappen:geen fan kunnen zetten. Ik heb em ook en hij is heerlijk stil
sinds vandaag ook in mijn bezit, een vraagje aan andere bezitters.

Ik zet de hdx uit met de AB, rode knop gewoon op standby dus. Op die manier is hij lekker snel weer gebruiksklaar. Echter blijft hij dan zachtjes zoemen, niet hinderlijk ofzo, maar hij zoemt.

Hebben jullie die ook? Kan dit kwaad?
ja dat doet mijne ook maar dat kan geen kwaad. Via de CSI installer is er een programmatje voor om het onnodige draaien van de hardeschijf te minimaliseren. Bij mij maakt hij dan ook geen geluid meer als hij uit(stand by) staat. Je hoord hem nu alleen als hij aan het downloaden is of een film aan het draaien is, natuurlijk 8-)