Specificaties 2,4GHz WiFi + 3G-router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Cisco SRP541W Series Services Ready Platforms Review

Noahlvb 12 september 2015, 226 views

Cisco SRP541W Series Services Ready Platforms

De SRP541W is een mooi ding met aan aantal zeer nuttige features. En voor kleine bedrijven en zelfs wat grotere prima. Wifi is ook aanwezig en zolang je hem een beetje strategisch plaats is daar ook niets mis mee.

Pluspunten

• Features
  • Wifi
  • routing
  • Dual-WAN
  • 3g via usb
  • Gigabit

Minpunten

• prijs
  • IPv6

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb de SRP541W gekregen van waar mijn vader ooit werkte. Ik heb hem momenteel in gebruik voor LAN-party's. Zijn taak is routing, firewall en wordt gebruikt om een 200Mb/s en 100Mb/s te loadbalance. Ook heb ik er een 3G usb dongle aan hangen voor het geval dat beide verbinding falen. gelukkig is dat nog nooit gebeurd want hij is enorm stabiel en heeft nog nooit moeite gehad met 300Mb/s te routen. Ook ondersteund hij Vlan van zicht zelf wat erg nuttig is ivm onze ISP. Echter is dat net als de rest van de configuratie een beetje vreemd en je zult er dus wel even wat tijd aan kwijt zijn.

Iets wat wel veel belovend is dat er overal expliciet staat IPv4, hierdoor kreeg ik het idee dat ze in de toekomst een update zouden uitbrengen voor IPv6. Echter is dat niet het geval en is naar mijn weten de ondersteuning stop gezet. Om da maar gelijk de min punten af te ronden. Het webinterface is niet overzichtelijk dus daar zul je wel even mee bezig zijn. En de ingebouwde telefooncentrale vind ik op dit product niet nuttig en toen ik er mee ging klooien kreeg ik het niet werkend.

Veder is de Wifi op dit ding prima en heb deze wifi samen met een ander accespoint op LANparty's in gebruik voor telefoons wat prima werkt.

Al met al is het een leuk ding en dat hij wat hij voor mij moet doen. Dus is het aan aanrader?.. Als je een klein bedrijf bent en een relatief simpele maar erg stabiele router wil is hij prima. Is dat niet je geval dan is hij een beetje prijzig. Als je een beetje kan omgaan met een console en netwerk termen kan je misschien beter voor een EdgeRouter of Mikrotik gaan. Een van deze zal ook de opvolger zijn van SRP541W in de toekomst.

Heb jij ook een Cisco SRP541W Series Services Ready Platforms?