HP Officejet 6700 Premium e-All-In-One Review

ravenberg 10 september 2015, laatste update op 10 september 2015, 473 views

HP Officejet 6700 Premium e-All-In-One

Goedkoop in aanschaf, maar door de manier waarop inkt wordt verbruikt duurkoop.

Pluspunten

• Design
  • Printen vanaf verschillende apparaten

Minpunten

• Inkt systeem
  • Inkt duur

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 1
Deze printer is sinds 2014 in gebruik. Ik print er gemiddeld 1 pagina per week mee.
Het apparaat ziet er mooi uit. Het heeft een prettige bediening en de bovenste papier-tray werkt prima.

Dubbelzijdig afdrukken heeft deze printer ook geen moeite mee. Zo ook grote printopdrachten. Er past genoeg papier in de lade.

Printen lukt mij vanaf allerlei apparaten. Zelfs vanaf mijn Ubuntu 14.10 laptop.

Waar ik mij mateloos aan stoor, is dat HP naar mijn mening de gebruikers niet duidelijk informeert over het inktsysteem. Via supportfora geven zelf aan dat het onmogelijk is om te printer zonder dat alle (kleur)cartridges gevuld erin zitten. Zelf heb ik meestal alleen zwart-wit uitdraai nodig, maar dat laat het apparaat niet toe. Zo wordt ik gedwongen om toch kleur inkt te kopen, terwijl ik niet in kleur wil printen. Dit is slecht.

Daarbovenop geven de mensen bij HP aan dat om zwart-wit te kunnen printen, kleur nodig is als ondertoon om de zwarte kleur af te drukken. Dit vind waardeloos en in mijn beleving een vuile list om de consument aan de inkt te houden.

Hierdoor zal ik deze printer aan niemand adviseren. Ik betwijfel zelfs of ik uberhaupt ooit nog een HP printer zal aanschaffen.

Heb jij ook een HP Officejet 6700 Premium e-All-In-One?

Ik heb deze printer ook en waar ik me aan irriteer is het calibreren wat inkt kost. Advies: aan laten staan (stand-by).