Specificaties WiFi-AC (5GHz) max. 450Mbps met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Sitecom Wi-Fi USB Adapter AC450 Review

Marco Roskam 10 september 2015, 730 views

Sitecom Wi-Fi USB Adapter AC450

Prima prijs/kwaliteitverhouding. Alleen 5GHz!

Pluspunten

• Snelle verbinding (dichtbij)
  • Stevig
  • Compact

Minpunten

• Binnenshuis instabiele verbinding
  • Eigen drivers nodig
  • Ziet geen 802.11G/N netwerken

Zojuist deze adapter ge´nstalleerd in combinatie met de D-Link DIR-850L Router.
De D-Link heb ik alleen aangezet en van de Sitecom alleen de drivers ge´nstalleerd.
In Windows 10 wordt de kaart automatisch herkend, toch zie ik alleen draadloze netwerken als ik de drivers van de CD gebruik.

Na connectie met het 5GHz kanaal van de router (andere netwerken ziet deze kaart niet!) is de kaart verbonden op 450Mbit. De effectieve snelheid van en naar een andere computer binnen mijn LAN is ruim 200Mbit. Dit is alleen vlak bij de router. Een kamer verder is dat nog ruim 100Mbit. Dat vind ik heel netjes voor zo'n kleine adapter.

Een betonnen verdieping hoger of lager is de verbinding niet heel stabiel meer en fluctueert tussen 10 en 50Mbit.

Bouwkwaliteit is goed. Adapter voelt stevig aan. Steviger dan de TP-Link micro adapter die ik hiervoor had.

Het formaat is heel handig. Hij kan gewoon in de laptop blijven zitten.

Heb jij ook een Sitecom Wi-Fi USB Adapter AC450?