NZXT H440 Zwart/Blauw Review

Ztefanwinter 9 september 2015, 353 views

NZXT H440 Zwart/Blauw

De kwaliteit is echt uitstekend, en voor die prijs heb je ook echt iets moois. De Thumbscrews zijn te strak gedraaid, schroevendraaier nodig dus. De cablemanagement gaten zitten prima op die van de ssd na, Let Op: je kan bij de ssd's geen haakse kabels gebruiken. kast is erg vingerafdruk-gevoelig.

Pluspunten

• Erg degelijke kwaliteit
  • Goede cablemanagement
  • Meegeleverde fans zijn prima
  • Inbouwen is erg makkelijk
  • I/O Ledjes zijn erg handig
  • Goede uitneembare stoffilters.
  • Vrij breed, grote luchtkoelers geen probleem dus

Minpunten

• Vinger afdruk gevoelig
  • Thumbscrews nieuw te strak, sommige draai je er helemaal uit

Laatst dus de H440 besteld. Toen de doos binnenkwam was ik een beetje verbaast door het gewicht. Het was een beetje aan de zware kant (voor zo'n kastje dan).
Nadat ik de doos opende werd het wel duidelijk, de kast voelde erg degelijk aan.

Op het gebied van inbouwen mag deze kast van mij de 5 sterren dik verdienen.
De cablemanagement in deze kast is erg fijn, zo zitten er overal oogjes waar je de kabels aanvast kan binden. De harddrive sleds zijn erg goed gemaakt, zo zitten er van die stabilisator rubbertjes in en zijn de sleds erg makkelijk vast te maken.
De kast is vrij breed, hier pastte mijn Noctua NH-D14 dus zonder problemen in, zelfs nog ruimte over.
De plaats voor SSD's is erg handig en mooi, van mij had alleen de opening voor de kabels iets groter mogen zijn, zo kun je bij de SSD's dus geen haakse kabels gebruiken

Zoals de meeste al weten heeft deze kast geen 5.25" bays, dus geen dvd-lezers. Voor mij geen probleem want voor die paar keer pak ik een externe.

Over de voetjes van de kast ben ik ook erg te spreken, hij staat heel stabiel en het materiaal is van anti-slip dus verschuiven doet hij ook niet zomaar.

Videokaarten die te lang zijn komen in de ruimte van de hardeschijven terecht. Net als mijn HD6990, hierdoor moet je 1 sled verwijderen. Voor mij geen probleem want er kunnen er nog zat bij.

De ruimte bij de voeding bied plaats voor overbodige kabels, al is een modulaire voeding tegenwoordig wel aan te raden, in de H440 zou zo'n voeding ook geen kwaad kunnen. Met mijn Corsair TX850 voeding was het wel even kabels bij elkaar tapen en wegproppen, maar dan zit het ook wel netjes. De voeding zit verborgen in een aparte ruimte wat ik eigenlijk van deze kast een heel groot pluspunt vind. Bij de voeding in de buurt zie je altijd een bende van kabels, door die tussenwand dus niet.

Vind het samengekort dus een erg mooie, fijna en degelijke kast voor de prijs.
Zat zelf nog te twijfelen tussen de h440 en een 450d van corsair maar ben toch blij dat ik voor de h440 ben gegaan.

Mocht je iets willen weten over de kast dan mag je dat utieraard vragen.

Heb jij ook een NZXT H440 Zwart/Blauw?

Reviews door de redactie