Jupio Power Vault Card 2500mAh Powerbank Review

ChicaneBT 9 september 2015, laatste update op 17 december 2015, 650 views

Jupio Power Vault Card 2500mAh Powerbank

Erg lichte en kleine powerbank waarbij de micro-USB aansluiting voor het opladen smartphones in de powerbank behuizing wordt opgeborgen.

Pluspunten

• Klein en licht
  • Ingebouwde USB kabel

Minpunten

• 1 ampère in- en output

Inleiding:
Ik was op zoek naar een kleine en dunne lader die je gewoon in je zak kunt stoppen zonder dat je voelt dat je een powerbank bijdraagt. Ik had ook mijn oog laten vallen op de Xiaomi 5000mAh powerbank. Deze is voor zo'n 12 euro te vinden in China. Dat zou wat mij betreft dan ook een goed alternatief zijn voor deze powerbank. De Xiaomi is goedkoper, heeft meer capaciteit en is van goede kwaliteit. Wel is deze wat zwaarder en had ik geen zin om in China te bestellen.

Jupio 2500mAh Vault Card:
De Jupio 2500mAh Vault Card is met zijn 60 gram en credit card form factor erg klein en handig mee te nemen. Hij past bijvoorbeeld je portemonnee en verdwijnt met gemak in elke zak.

Een belangrijke en nuttige feature is de ingebouwde micro-USB aansluiting die gebruikt wordt voor het opladen van smartphones. Je hoeft dus geen enkele kabel mee te nemen. Voor Apple gebruikers is er een Lightning-connector adapter te koop die eveneens in de powerbank kan worden opgeborgen.

Opladen:
Het opladen gaat niet bijster snel. Een paar uur heb je dus wel nodig voordat de powerbank volledig is opgeladen. Dit valt te verklaren aangezien de input (en output) slechts 1 ampère bedraagt. Bij het opladen kleurt het lampje rood, wanneer het opladen voltooid is gaat het lampje uit.

Gebruik:
Ik heb de powerbank nog niet nodig gehad :). Hierover zal ik later dus verslag doen. Ik ben zeker benieuwd hoe snel de powerbank zijn werk doet aangezien de output ook is beperkt tot 1 ampère.

Bij een warme buitentemperatuur (zeg 25 graden) terwijl ik mijn telefoon gebruikte als camera werd de accu in mijn telefoon vrij heet tijdens het opladen. De accu wordt op normale snelheid bijgevuld, het gaat naar mijn idee niet snel maar ook niet heel langzaam. De BB Z10 heeft volgens mij sowieso geen technologie aanboord voor sneller laden. Bij een buitentemperatuur van zo'n 15 graden geen last van een heet wordende telefoon of oplader. Meestal laad ik even 10 a 20 procent bij als het mij goed uitkomt dus ik weet niet hoeveel mAh de powerbank daadwerkelijk kan leveren.

Meer informatie:
Deze powerbank is onder verschillende namen te verkrijgen. Blijkbaar wordt dit product allemaal door dezelfde Chinese fabrikant geproduceerd. Zo ook op Amazon VS.

Update:
Gebruik aangevuld.

Specificaties:

Heb jij ook een Jupio Power Vault Card 2500mAh Powerbank?

Ik heb deze ook, en op zich qua prijs een interessante powerbank. Helaas wordt hij wel behoorlijk warm tijdens gebruik.
Ben benieuwd naar jouw ervaring.