Specificaties 13,3" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo Yoga 2 13-59439874 Review

sj31 8 september 2015, 403 views

Lenovo Yoga 2 13-59439874

Recent heb ik deze laptop gekocht voor school en ben er zeer tevreden over, het touchscreen komt zeer goed van pas met het maken van notities. Ook gaat de accu lang mee en is de kwaliteit van het beeld goed.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Fijn toetsenbord
  • Mooi helder beeld
  • Snel door de SSD
  • 360 draaibaar toetsenbord
  • Meerdere werkstanden

Minpunten

• Weinig USB poorten
  • Weinig beeldscherm aansluit mogelijkheden
  • Aan/uit knop positie

Heb hem een tijdje geleden besteld op coolblue voor 899 euro, dit is in de prijsklasse van i5 met 8GB Geheugen en een SSD van 256GB een goede prijs wat deze laptop zeker weten waard is. Heb hem nu een week voor school gebruikt en bevalt mij heel erg, de verschillende werkstanden zijn heel handig voor bijvoorbeeld het maken van notities of natuurlijk om de laptop als een tablet te gebruiken. In Windows 10 die ik op de laptop heb geinstalleerd is een hele handige tabletmodus die heel handig is met deze laptop, je klapt je toetsenbord naar achter en Windows gaat vanzelf in de tabletmodus. Het toetsenbord voelt naar mijn mening fijn aan net zoals de touchpad die makkelijk is te gebruiken. Het enige nadeel van het toetsenbord en de touchpad is als je vette vingers hebt deze snel vies lijken.

Mijn negatiefheid op deze laptop is dat hij weinig USB poorten heeft om te gebruiken, 1 of 2 poorten meer zou beter zijn geweest. daarnaast vind ik ook dat het weinig mogelijkheden heeft om andere beeldschermen aan te sluiten, alleen een micro HDMI poort wat bijna geen een van de beeldschermen gebruikt voor 2015. Naast deze twee punten vind ik dat de aan/uit knop op een vervelende positie zit en dus heel makkelijk perongeluk ingeklikt kan worden.

Dan het positieve. De laptop start door de SSD binnen 10 seconden op en is bij het overplaatsen en openen van grote bestanden zeer snel, sneller dan ik verwacht had. (ben een HDD gewend). Voor de gamers is deze laptop niet aan te raden, videokaart heeft deze laptop namelijk niet en kan de lichte spellen net aan maar zwaardere spellen zal deze laptop nooit aankunnen.

Conclusie: Als ik deze laptop mocht aanraden aan andere zou ik dat zeker weten doen want het is een redelijk krachtige laptop, is snel, werkt gewoon super en heeft bijna niks om op aan te merken. Daarin tegen zou ik hem zoals eerder gezegd alleen gebruiken voor werken, school en natuurlijk thuisgebruik.

Heb jij ook een Lenovo Yoga 2 13-59439874?