Specificaties Tower, 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Define S Review

jellepepe 6 september 2015, laatste update op 17 september 2015, 528 views

Fractal Design Define S

In verband met de uitstekende review door Foritain zal ik hier geen volledige review neerzetten, maar alleen een korte beschrijving van mijn ervaringen tijdens het bouwen in deze case.

Pluspunten

• Stil (geluiddempend materiaal)
  • Strak, Stylish Ontwerp
  • Ruim interieur

Minpunten

• Krappe PSU mount
  • Klein CPU power gat (kablemanagement)

Inleiding:
Voor het bouwen van een Pc voor een klant deze kast uitkozen, eisen waren o.a. Stil, strak ontwerp en genoeg ruimte voor uitbreiden met bijvoorbeeld waterkoeling of grote GPU's.

Pro's:
  • Installeren van alle onderdelen ging relatief makkelijk, de kast gebruikt waar zinnig schroeven die er niet uit vallen, en heeft genoeg kabelmanagement gaten om alles mooi weg te kunnen werken.
  • De pc is enorm stil, momenteel zit in de pc enkel de 2 standaard meegeleverde fan's en een stock intel koeler, en het systeem is, tenzij je er echt je oor tegenaan houdt, niet te horen.
  • Het design van de Kast is erg mooi, en past vrijwel overal bij, de klepjes voor de ongebruikte fan gaten voegen ook erg toe aan het strakke ontwerp.
Con's:
  • Het gat voor het het managen van de CPU power kabel is erg klein, en ik kreeg hier met moeite een standaard 8pins CPU voeding kabel doorheen.
  • De plaats voor de PSU is aan alle kanten bedekt met een soort schuimrubber dat waarschijnlijk bedoeld is om geluidsproductie te verminderen, alleen deze was eigenlijk een beetje te dik, waardoor er erg veel kracht gezet moet worden op de PSU om de schroeven erin te kunnen draaien.
Conclusie:
Erg mooie kast, met veel opties om van een heel simpel tot een heel uitgebreid systeem te kunnen plaatsen. Zeker een aanrader!

Heb jij ook een Fractal Design Define S?

Klein typo: De plaats voor de PSU is aan alle kanten bedenkt (bedekt?)

+1 omdat je meet tekst type't dan ik ;)
normaal zou ik een uitgebreide review schrijven, maar ivm de uitstekende review door foritain leek me dat in dit geval niet echt nodig ;) (oh en typt* :P maar denk dat je het op z'n engels bedoelt)

Typo gefixt trouwens.