Tweakers zegt: 8,5

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart Review

Justw1n 6 september 2015, 618 views

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart

Super mooie camera, waar je echt geen spijt van zult krijgen!

Pluspunten

• Zeer snel opgestart
  • Accu
  • Hoop instelbaar

Minpunten

• Voelt wat plastic aan
  • Standaard kit lens

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Deze review is geschreven door een amateur fotograaf. Mijn camera gebruik ik voor de dagelijkse foto's ( katten, auto,familie, dagjes weg , en vakantie ) Verder ga ik niet in op de specificaties omdat die algemeen bekend zijn.

Mijn beste camera ooit. Dat is best wel een uitspraak!
Nu moet ik erbij zeggen dat ik niet heel veel camera's heb gehad in mijn leven en dit eigenlijk wel de nieuwste en duurste is.

Mijn vorige camera die eveneens van Panasonic was de GM1 was een stuk kleiner en voelde wel wat steviger aan. Maar maakte eveneens geweldige foto's. Waarom ben ik dan voor de G7 gegaan? Nou dat kwam vooral omdat de GM1 net iets te klein isvoor mijn handen. Als ik wat snel wilde aanpassen zoals de sluitertijd enz dan moest je het menu induiken. En daar heeft de G7 toch echt wat minder last van met zijn hoop instelmogelijkheden op de draaiwieltjes.

Pluspunten:
Het menu van de Panasonic is zeer duidelijk en overzichtelijk. De opstart tijd van de camera is zeer snel. Je kan al binnen de seconden een foto maken! Hij licht erg goed in de hand en is erg licht. De accu gaat ook erg lang mee.

Minpunten:
De behuizing is van plastic en voelt daarom minder stevig dan de GM1.
De standaar kit lens ( 14-42mm ) is niet helemaal geweldig. Maar er zijn genoeg extra lenzen voor de G7 te verkrijgen.

Als amateur fotograaf en voor de gevorderde fotograaf zul je echt veel plezier beleven aan de Panasonic G7. Dus twijfel niet en schaf hem aan!

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart?