Cooler Master Sileo 500

Specificaties Tower • 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Sileo 500 Review

Johnny E 17 mei 2009, laatste update op 17 mei 2009, 3.975 views

Cooler Master Sileo 500

Pluspunten

• Stil
  • Goede kwaliteit
  • Groot en deels schroefloos
  • 12CM Fans
  • Veel waar voor je geld
  • Nette afwerking

Minpunten

• Ontbrekende schroefjes en thumb screws.
  • Ruimte rond voeding bij gebruik grote koeler
  • Plastic fan clips ipv rubber.

Nadat mijn moederbord defect was gegaan werd het tijd om na 2 jaar een nieuwe pc aan te schaffen.
Na wat speur werk lopen leek de Coolermaster Sileo 500 mij de ideale kast. Hij heeft een nette basic afwerking, geen deurtje, is zwart, zou van een degelijke kwaliteit zijn en was goed geprijst.

Het zetje hardware wat ik er in geïnstalleerd heb staat in bovenstaande overzicht.

De kast wordt geleverd in een stevige door en was keurig verpakt. Binnen in de kast het bekende zakje met schroefjes, de handleiding en de brackets voor de installatie van de harddisks.
Na het uitpakken van de kast viel meteen op dat de kast van degelijk staal gemaakt is, geen goedkoop AOpen of No-Name materiaal maar degelijk materiaal. De zij-panelen en de onder- en bovenkant zijn netjes beplakt met het geluid dempende materiaal wat ook solide en stevig op z'n plaats zit. Het linker zij-paneel wordt op z'n plaats gehouden door 2 thumb screws de rechter moet het helaas doen met standaard kruiskop schroefjes, beetje jammer.De kast is mat zwart afgewerkt met een aluminium look materiaal wat er erg netjes uit ziet. Niet spannend maar wel netjes en basic. De kast wordt ook geleverd met 2 12CM case fans welke voor de nodige airflow zorgen.

Bij het monteren van het moederbord bleek dat er te weinig schroefjes meegeleverd zijn waardoor deze niet stevig gemonteerd kon worden, gelukkig had ik er nog wat liggen. Omdat de Scythe Mugen 2 Koeler al voor het monteren op het moederbord geplaatst moet worden was het af en toe wat krap bij het vast zetten van de schroefjes. Omdat de ruimte beperkt is kon de voeding pas achteraf geplaatst worden, wellicht het voor iemand met kleinie handen makkelijker werkt :). Doordat de koeler echter vrij groot is paste de voeding maar net door de overgebleven ruimte. Het metaal van de voeding is middels een rubberen rand in de kast netjes gescheiden van het metaal van de kast, geen resonerende geluiden dus.
Ik ben in de kast geen scherpe randjes tegen gekomen.

Het monteren van de DVD drive is volledig schroefloos, plaats deze in de kast, richt zodat de schroefgaatjes matchen met de gaatjes van het vastzet mechanisme en schuif de boel vast, echt heel eenvoudig. De cardreader monteer je op een soort gelijke manier.

De harddisks moteer je in één van de 3 plekken in de kast, deze worden vast gezet met een bracket welk zich op de harddisk vast klemt. Het contact tussen de bracket en de schijf wordt geminimaliseerd door rubberen ringetjes.

De PCI(e) kaarten zijn ook zonder schroeven te monteren middels plastic houders die de kaarten vastzetten. Op het Front-Panel van de kast zit nog een eSata poort, USB en de standaard audio, power en reset knop. De kabels zijn allemaal duidelijk voorzien van een label.

De bijgeleverde fans zijn redelijk stille 12CM fans die normaal op de 12v header op je moederbord kunnen worden aangesloten. Coolermaster levert echter een adapterje mee waarmee deze op 7 volt draaien, deze dient dan wel via standaard molex te worden aangesloten. Ik had echter liever gezien dat het adaptertje een schakelaartje zou zijn zoals op enkele Antec fans. Dan kan je de fans tenminste in de gaten houden met software. De fans worden middels een plastig clipje op hin plek gehouden, ik had liever gezien dat dit van rubber zou zijn.

Al met al is de kast een goede keuze geweest en ben ik zeer tevreden.

Heb jij ook een Cooler Master Sileo 500?

Die fan clips waren inderdaad een beetje jammer. Ik heb ze gelijk vervangen door schroefjes met rubber er tussen en dat werkt ook prima