Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Asus PB248Q Zwart Review

MacFreek 5 september 2015, laatste update op 8 mei 2016, 79 views

Asus PB248Q Zwart

Mooi 16:10 beeldscherm. Mijn eerste IPS LED, en bevalt goed. Opvallend veel mogelijkheden om kleurinstellingen op te slaan, ook als shortcuts. De speakers en USB hub vallen wat tegen, evenals de trage opstarttijd, daarom een puntje er af.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit (voor ongetrainde ogen)
  • Makkelijk schakelen tussen kleurinstellingen
  • USB3 hub
  • Veel ingangen: DVI, HDMI, Displaypoort, VGA

Minpunten

• Speakers klinken erg blikkerig
  • USB uitgangen zitten op onhandige plek (helemaal aan de zijkant, waardoor stekkers uitsteken)
  • Stroomverbruik wat hoog in vergelijking tot soortgelijke modellen.
  • 9 seconde opstarttijd

[oorspronkelijk tekst, na 1 week gebruik] Mooi 16:10 beeldscherm. Mijn eerste IPS LED, en bevalt goed. Opvallend veel mogelijkheden om gebruiksinstellingen (zoals kleurbalans) op te slaan, ook als shortcuts. De speakers en USB hub vallen wat tegen en gebruik ik niet, daarom een puntje er af.

Edit, na paar maanden gebruik: De helderheid en kleur blijven gewoon goed. Ook fijn en de smalle bezel (rand), minder dan 2 cm. Wat een beetje tegenvalt na verloop van tijd is de trage opstarttijd. Je krijgt eerst een opstartscherm met logo, en na 9 seconden beeld. Op een ouder Samsung scherm is dat na 2 seconden. Leuk is dat er twee gebruikersinstellingen bijzetten, maar je deze niet kan gebruiken om een ingang van voorkeur te selecteren (ik schakel vaak tussen DVI en HDMI, en wil VGA en Displaypoort overslaan)

Heb jij ook een Asus PB248Q Zwart?