Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

HP LA2206xc Zwart Review

MacFreek 5 september 2015, laatste update op 5 september 2015, 168 views

HP LA2206xc Zwart

Perfect als je hem tegen een lage prijs op de kop kan tikken voor een minder gebruikte PC. Ik zou hem niet kopen voor een veelgebruikte PC.

Pluspunten

• Full HD
  • Veel aansluitingen (VGA, DVI, Displaypoort)
  • Veel features: Ingebouwde camera, speakers, USB
  • USB uitgangen en speakers keurig weggewerkt aan de achterkant.
  • Diepe voet (toetsenbord kan eronder weggelegd worden)
  • Camera werkt meteen, zonder drivers te installeren, zelfs op oud Window XP.

Minpunten

• Niet link-rechts draaibaar
  • 90 kantelen gaat wat onhandig
  • Beperkt in hoogte verstelbaar
  • Geen HDMI aansluiting

Ik heb in Augustus 2015 dit beeldscherm als "refurbished" gekocht, voor 90. Dit ter vervanging van een >10 jaar oud beeldscherm, aangesloten op een PC die niet heel veel wordt gebruikt. Voor deze prijs en dat doel is dit beeldscherm uitermate geschikt.

Een paar kenmerken:
- Ingebouwde USB2 hub met twee uitgangen.
- ingebouwde camera (via de USB hub aan te sluiten).
- ingebouwe luidspreker (via 3,5mm Jack male stekker).
- compact: full HD in 22 inch.
- beeldscherm is ook in "portrait" 90 te kantelen

De voet heeft een ongebruikelijk S-vorm, met enkele voor- en nadelen:
- er is veel ruimte onder het scherm: je kan je toetsenbord er mooi onder kwijt als je die wilt wegbergen.
- het kantelmechism zit niet direct achter het beeldscherm, maar in de voet: bij kantelen verplaatst het beeldscherm merkbaar naar voren of achteren. Niet slecht, wel ongebruikelijk.
- het beeldscherm is beperkt in hoogte verstelbaar, als je wilt wisselen tussen "landscape" en "portrait" mode moet je hem eerst helemaal naar achteren kantelen, anders raakt de punt van het scherm de voet. Daarnaast zal je de snoeren los moeten maken. Het kan wel, maar het is niet iets wat je tijdens gewoon gebruik vaak doet.

Kwaliteit:
- ik zie geen artifacten in het beeld, maar vond het toch niet zo scherp als je zou verwachten van een beeldscherm met een dot-pitch van nog geen 0.25mm/pixel. Ik heb geen getraind oog, maar had er meer van verwacht. Wellicht dat dit de wat oudere technologie is: TN, geen IPS)
- het beeldscherm zelf en de rand zijn goed.
- Ik vraag me een beetje af hoe stevig de voet is met deze vorm. Het is van metaal, dus bij gewoon gebruik zie ik geen probleem, maar ik zou het toch als "consumentenkwaliteit" typeren, niet als "geschikt voor langdurig zakelijk gebruik".
- De snoergeleider is van plastic en niet heel handig te klikken.

Let even op welke snoeren meegeleverd worden.Volgens mij was standaard alleen USB, DVI en stroom meegeleverd. Je hebt wellicht nog een speaker en/of displaypoort kabel nodig.

Heb jij ook een HP LA2206xc Zwart?