Tweakers zegt: 8,5

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart Review

El_Renegado1976 5 september 2015, 270 views

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart

Een goede systeemcamera voor de hobby fotograaf, welke volledig handmatig in te stellen is, maar die via de intelligent auto ( IA ) functie ook volledig automatisch werkt. Perfecte fotos zonder flits bij weinig licht, en perfecte foto's van snel bewegende objecten door de diverse continu opname opties.

Pluspunten

• programeerbare knoppen
  • perfecte vastlegging van snelle bewegingen
  • licht gewicht

Minpunten

• alle functies leren vereist enige tijd

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
Probleem wat ik altijd had is dat ik snelle bewegende objecten, zoals een spelende hond, nooit goed vastgelegd kreeg.
Er was altijd wel iets bewogen, en vaak hetgeen ik wilde vastleggen.
Met deze camera is dat verleden tijd, door de multi shot functie neemt hij razendsnel meerdere foto's achter elkaar, zodat je altijd de juiste er tussen hebt.
Daarnaast is het lichte gewicht een heel groot plus punt, en de verwisselbare lenzen.
De standaard lens is wellicht qua inzoomen wat krap, maar daar zijn diverse alternatieven voor.
Ook een groot pluspunt zijn de te programmeren knoppen, zo kan je de favoriete configuratie instellen, dit vereist wel enige verdieping in de handleiding.
Ondanks de plastic behuizing voelt het toch als een solide apparaatje aan. en de diverse functies zijn makkelijk te vinden, ook de IA functie voor als er eens iemand een foto maakt die geen kennis van instellingen heeft.
Daarnaast is de 4k mogelijkheden natuurlijk top, ook het selecteren van een foto uit een 4k filmpje.
De batterij gaat wat vlot leeg vind ik, zeker in combinatie met fim en flits.
Een 2de accu is zeker aan te raden als je een hele dag ermee bezig bent.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart?