Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED Review

k1NG 4 september 2015, laatste update op 5 september 2015, 576 views

Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED

Prima product, vind het alleen jammer dat er geen software is om macro's in te kunnen stellen.

Pluspunten

• Led lampjes werken erg goed, hebben verschillende standen mocht je deze te fel vinden.
  • Toetsenbord ziet er strak uit.
  • Profiel qua verlichting zijn makkelijk in te stellen
  • Knoppen kunnen aan de hand van de tool die meegeleverd is in de doos makkelijk afgehaald worden.
  • Pols steun voelt fijn aan en is makkelijk erop te zetten
  • Toetsenbord kan je zowel bovenin als onderin verhogen.

Minpunten

• Geen macro's
  • Geen software om dingen in te kunnen stellen

Sinds mijn G110 keyboard aan vervanging toe was, ben ik op zoek gegaan naar een nieuw toetsenbord. Ik hoorde veel goede dingen over mechanische toetsenborden dus toen ben ik al snel gauw research gaan doen.

Tevens heb ik ook diverse Cherry MX kleuren uitgeprobeerd zoals blue, red, brown, orange etc. Merkte al meteen dat ik rood het meest fijne vond omdat deze minder geluid produceert dan blauw en het tikken niet al te veel kracht kost.

Ik gebruik het toetsenbord pas net en ik moet zeggen dat het erg wennen is, aangezien de toetsen wat hoger zitten dan bij mijn oude keyboard. Verder maakt de aluminium behuizing het design wel strak af. Echter is de verlichting bij de nummers boven QWERTY wat minder omdat het LED lampje bovenin zit. Hierdoor worden de tekens die boven de nummers staan iets meer verlicht. Hadden ze in mijn opzicht wel beter mogen afwerken.

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED?

1 usb poort werkelijk, er zit namelijk nog een usb port achterop je toetsenbord waar je je gamemuis kan aansluiten zodat de draad niet in de weg loopt tijdens het gamen.
Oh nice dat wist ik niet! Heb de review ook maar erg snel geschreven en gebruik hem nu net een middagje, thanks!
Verder een prima review
Dankje, ik zal de review verder uitwerken als ik hem langer in gebruik neem.
Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Brown/Red
pricewatch: Corsair Gaming K70 Cherry MX Brown - Red LED
Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown/Red (US Layout)
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (US Layout)

Kan iemand mij vertellen wat behalve de release date, prijs en een vieze sticker(verwijderbaar, of speciaal kader voor sticker?) ipv. geperst logo, de verschillen tussen deze 2 zijn?
Beide zijn US layout toch?
Heeft deze wel rubberen dopjes aan de pootjes?

[Reactie gewijzigd door Canule op 17 november 2015 12:34]

aan de pootjes zitten geen rubbertjes op echter zitten er 4 pootjes onder
aan de bovenkant zitten 2 pootjes die gaan links en rechts en onder zitten er 2 die gaan links en rechts. dus je kan deze ook nog eens hoger op zn pootjes zetten zeg maar

Er zitten wel rubberen streepjes onder maar die doen naar mijn inziens niet veel
die sticker zit er met een reden onder die sticker zit namelijk nog een schroefje vandaar

verder . ik heb dit ding nu net een paar uurtjes en ben er al helemaal tevreden mee
klinkt lekker en is een stuk beter dan mn oude steel series apex (gaming )
Al ontbraken rubberen dopjes op de uitklap pootjes(enkel aanwezig op de bodem) heb ik hem inmiddels ook een tijdje(uiteindelijk toch de "oude" versie gehaald).

Deze waren een paar tientjes goedkoper, zo ik begreep uit diverse zoekresultaten dat de verschillende versies te maken hadden met uitfasering/marketing o.d (corsair naar corsair gaming) en een cruciaal schroefje wat ze blijkbaar waren vergeten in het ontwerp. :+ .
Sorry ,ik denk ook dat ik wel even had moeten vermelden dat ik de "Gaming "variant hebt
Ik dacht namelijk even dat ze beide gelijk waren..

:P