D-Link DIR-890L/R Review

TimovitcNewbie 4 september 2015, 268 views

D-Link DIR-890L/R

We zitten in een nieuw tijdperk met veel multimedia-apparaten. In een gezin met vijf waar iedereen zijn deel van de signaal opeist, is het belangrijk dat de snelheid/stabiliteit gehandhaafd blijft. De DIR-890L is een aanrader voor iedereen die niet wil inboeten aan snelheid/stabiliteit en meerdere multimedia-apparaten tegelijk wil gebruiken.

Pluspunten

• Snelheid
  • Stabiliteit
  • Makkelijk te installeren
  • Design

Minpunten

• Bereik (door muren)

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Sinds een tijdje heb ik de DIR-890L in bezit en ik ben er tevreden over. We leven in een nieuw tijdperk waar veel multimedia apparaten gebruik maken van wifi en internet. Smartphones en tablets, smart tv's, enz... in een gezin van vijf personen wil iedereen dat zijn/haar toestel(len) een snelle en stabiele verbinding heeft. Voorheen had ik de DIR-845L die prima werk leverde, maar wanneer er meerdere toestellen tegelijk gebruikt maakten van het wifi netwerk, dan merkte je wel een daling in snelheid. Met de DIR-890L behoort dit tot het verleden, streamen op verschillende toestellen tegelijk is perfect mogelijk, zonder haperingen. Een min puntje is misschien het bereik die eerder normaal te noemen is. Door 4 betonnen muren kon ik vroeger niet komen en nu lukt het mij nog steeds niet, dit had ik misschien onterecht beter verwacht. Over SmartConnect kan ik nog niet zoveel zeggen, deze staat wel aan en zorgt voor één signaal iplv drie. Het kan wel makkelijk uitgeschakeld worden. Dit toestel is een aanrader voor iedereen die meerdere toestellen tegelijk wil gebruiken zonder te moeten inboeten aan snelheid/stabiliteit. Let wel: dit toestel heeft een prijskaartje +200 euro.

Heb jij ook een D-Link DIR-890L/R?