Philips 227E6QDSD Rood, Zwart Review

Koen B 2 september 2015, laatste update op 2 september 2015, 252 views

Philips 227E6QDSD Rood, Zwart

Fraai en degelijk beeldscherm met als minpunt het ontbreken van de mogelijkheid voor VESA-montage.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Veel waar voor je geld
  • Strak ontwerp

Minpunten

• Geen VESA-montage
  • IPS kan zwart niet goed weergeven

Het scherm heeft een soort ingebouwde overdrivefunctie waardoor een responstijd van 5ms behaald wordt. In de specificaties staat een responstijd vermeld van 14 ms. Bij veel andere fabrikanten wordt in de specificaties de responstijd n overdrive weergegeven, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk. Er is lichte ghosting. Het is voor mij niet storend, maar misschien voor de professionele gamer (die wil denk ik een TN paneel). Check wel even de "SmartResponse" instellingen.

Kleurweergave is bijzonder goed, al is het zwart niet cht zwart zoals eigenlijk bij alle IPS panelen. Het design is strak met een smalle bezel en aanraakknoppen die niet ingedrukt hoeven te worden. Het paneel is kantelbaar en kan van 5 graden voorover tot 20 graden achterover gekanteld worden. Zijwaards kantelen is niet mogelijk en er is dus ook geen portretstand. De hoogte is niet verstelbaar.

Tot dusver is er weinig te klagen. Ik heb echter n probleem met dit product: geen VESA-montage! Als je niet van plan bent een ophangbeugel te gebruiken raad ik de Philips 227E6QDSD van harte aan.

Heb jij ook een Philips 227E6QDSD Rood, Zwart?