Specificaties 50" Full HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-50W808C Zwart Review

Johandmc 2 september 2015, 1.164 views

Sony Bravia KDL-50W808C Zwart

Voor mij een goed product om televisie mee te kijken.

Pluspunten

• Goed scherp beeld
  • Duidelijke menu's

Minpunten

• 5Ghz Wifi werkt niet
  • reboots
  • tijd niet aan te passen.

Dit is een review geschreven uit mijn perspectief (Dat zijn ze allemaal, maar deze is wel heel persoonlijk)

Aanleiding:

Ikzelf had nog een Philips CRT beeldbuis van 25 inch. Omdat de digitale decoder van de Rekam in januari kapot ging en ik een andere ervoor in de plaats zette, leek het beeld van de Philips slechter te zijn. Dit kon ook komen doordat in mijn appartement de coaxkabels vervangen waren, maar nu het sinds augustus glasvezel is tot in de meterkast zag ik geen verbetering.
Vanaf februari het Sony TV 2015 topic gevolgd, ook omdat ik een Sony Z3 compact heb.

Aanschaf:
Uiteindelijk na heel veel wijzer geworden te zijn in het forum, van platte tv's wist ik eigenlijk niks, toch besloten voor een Sony te gaan vanwege Android, maar niet voor een 4k vanwege de nu nog magere content. In de winkel gekeken naar zowel het 50 als 55 inch model als toch de 4k 43 en 49inch modellen. Vond het 50inch FHD model scherper dan de 4k modellen dus beslissing was gauw gemaakt. 50 inch leek me groot zat. 17 augustus werd de televisie afgeleverd.

Gebruik van de televisie:
De 1e dag:
Na het in elkaar zetten van de televisie waarbij ik hulp nodig had van een 2e persoon om hem uit te pakken en in de tafelstandaard te zetten, sloot ik hem aan op de coaxkabel. Op dat moment was internet en dergelijke voor mij absoluut nog niet noodzakelijk. Na de duidelijke setup doorlopen te hebben, verscheen er voor mij een keurig 16:9 beeld in levensgroot formaat en heel scherp.

De 2e dag:
Omdat ik weg moest had ik op dag 1 geen tijd meer voor andere dingen. Het was de 2e dag heel vies weer dus mooi tijd om van alles uit te proberen. Eerst ging ik gewoon tv kijken en terwijl ik met de afstandbediening in de menu's zit, onder andere het Action menu, krijg ik een reboot. Daarna geprobeerd wifi te installeren maar omdat mijn router nog op 5GHz stond, lukt dat niet. Volgens Sony moet het wel kunnen, maar dit kan misschien ook aan de wat oudere router liggen. Maar mijn Sony telefoon snapt wel degelijk de 5GHZ band. Nadat ik hem op 2.4Ghz heb gezet, kon ik wel de Wifi-verbinding maken. Toen even even met wat instellingen gespeeld, en zelfs schermreproductie met mijn telefoon. Zelfs een videofilmpje van mijn Z3c werd heel duidelijk groot op de tv weergegeven. En een firmware update aangebracht.

Volgende dagen:
Ik had nog geen HDMI kabel, die ook aangeschaft en van familie een soort verloopstekker voor de hoofdtelefoon naar audio gekregen. Deze 2 kabels moest ik nog op mijn Philips Blu-ray/home setje aansluiten. HDMI-ARC snapt dat setje sowieso niet. Een DVD uitgeprobeerd en gaf uiteraard beter beeld, maar ik had toen niet in de gaten dat de DVD nog op 4:3 stond ipv 16:9 vanwege de oude televisie. Uiteraard nog wat andere zaken uitgeprobeerd zoals youtube, knoppen, instellingen.

Waar ik zelf nog geen goed oordeel over kan geven is over het beeld, omdat ik daar dus heel weinig vanaf weet voor een platte tv. Ik heb het beeld dus ook gewoon met standaardinstellingen staan.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-50W808C Zwart?