Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 29UM57-P Zwart Review

Axje 2 september 2015, 1.030 views

LG 29UM57-P Zwart

Ik heb de LG 29UM57 nu een maand in mijn bezit en ben erg tevreden over het beeldscherm. Ik kan niet meer zonder het brede scherm. Ik werk veel thuis en kan met dit scherm goed twee vensters in normaal formaat naast elkaar weergeven. Een tweede scherm wordt hierdoor overbodig.

Pluspunten

• 21:9 beeldverhouding
  • Geen tweede scherm meer nodig

Minpunten

• Weinig aansluitmogelijkheden

Ook wat betreft kleuren kan ik het scherm aanraden. De fabrieksinstellingen zijn goed te noemen. Uiteraard biedt het menu genoeg mogelijkheden om deze nog verder te optimaliseren. Maar dat is vooralsnog niet nodig geweest.

Voor gamen is dit scherm een uitkomst. Ik kan gewoon mijn Xbox aansluiten et voila. Jammer dat de Xbox de hoge resolutie van het scherm niet ondersteund. Alsnog is het een verademing. De lag is redelijk voor de spellen die ik speel. Het brede beeld geeft wel echt dat beetje extra sjeu en mag toch wel de Unique Selling Point van dit scherm genoemd worden.

Ook films en series via Netflix kijken is erg aangenaam. Je krijgt zelf het idee alsof je in de bioscoop zit. Ik ben zelf nog aan het kijken naar een beugel waarbij het scherm aan de muur bevestigd kan worden. Dat zou voor mij de uitkomst zijn. Als je met z'n tweeen naar het scherm kijkt dan is het bioscoop effect een stuk minder, ook al is de inkijkhoek gewoon goed te noemen.

Al met al ben ik erg tevreden met de aanschaf van de LG 29UM57 en kan ik dit 21:9 scherm iedereen aanraden die met twee schermen werkt.

Heb jij ook een LG 29UM57-P Zwart?

Zou jij dit scherm aanraden voor spellen zoals battlefield en cod2? Is de responsetijd erg traag? Heb je last gehad van spellen die op dit scherm niet goed werkte? Zo ja, welke?

Alvast bedankt!
Hi Guus,

Ik denk dat voor gaming dit scherm net te kort komt. Ik heb dan niet battlefield of cod2 gespeeld maar ik denk dat de lag daar net te hoog voor is.

Groet,

Tomas