Specificaties 8GB DDR3L (SODIMM) (kit van 2) @ 1.600Mhz - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance CMSX8GX3M2B1600C9 Review

Idinami 1 september 2015, laatste update op 3 september 2015, 431 views

Corsair Vengeance CMSX8GX3M2B1600C9

- werkt perfect op MacBook Pro (med. 2012) - plug & play - levenslange garantie (999 maanden)

Pluspunten

• compatibiliteit met Macbook Pro 2012
  • prestaties
  • high-end uitstraling
  • garantie (999 maanden)
  • prijs

Minpunten

• Slechte info over compatibiliteit met een Macbook

Stabiliteit Score: 4
Na uren lang op Google en naar verschillende forums te hebben gezocht voor de perfecte ram-kit voor mijn MacBook Pro (med. 2012). Heb ik uiteindelijk de beslissing gemaakt om deze set te kopen bij SiComputers (laagste prijs). Deze low voltage 1,35v (hier werkt deze Macbook mee) ram-kit is een perfecte upgrade voor een Macbook Pro uit 2012.
Op een of andere manier heb ik het niet zo met de "special for Mac" ram setjes die worden aangeboden door verschillende merken. Ik zie dit meer als een soort van marketing actie. Deze setjes zijn in aankoop vaak duurder en hebben gelijke of zelfs nog mindere specs.

Reden van een ram upgrade was simpelweg gewoon het aankunnen van meerdere programma's tegelijk zoals, Photoshop, Illustrator, InDesign en overige programma's natuurlijk.
Inmiddels werk ik er nu een week mee en heb ik nog geen problemen ondervonden. Duidelijk verschil met de standaard 4gb, opstarten gaat ook sneller.

Waarom deze beschrijving?
Omdat ik simpelweg gewoon geen duidelijke antwoorden kon krijgen op wat nou de beste 8gb & 16gb ram-kit is voor een Macbook Pro (med. 2012).

Beschrijving van Corsair

Dit was mijn eerste uitgebreide reactie, op- of aanmerkingen, laat het mij weten. Screenshot ↓

Heb jij ook een Corsair Vengeance CMSX8GX3M2B1600C9?

Slechte info over compatibiliteit met een Macbook

Niet echt een reel minpunt, geheugenfabrikanten geven nooit aan of geheugen in een bepaald product werkt, maar geeft alleen aan wat voor type geheugen het is. Het product (e.g. Macbook) ondersteunt bepaald geheugen, dat Apple dit niet vrijgeeft is niet aan Corsair.
Moederborden van Asus hebben altijd een compatibility list met getest geheugen, dat doen zij zeer netjes maar betekend niet dat dit gebruikelijk is.
Met je eens alleen, een Crucial, Corsair en andere grootte namen bieden zeker wel compatibiliteit info betreft Apple. Maar dit gaat helaas alleen maar over de zogenaamde "mac memory", "apple proved" of hoe je het ook wilt noemen.

Ik vind het namelijk wl een minpunt, dat een ram-set die buiten die categorie valt. Niet word geadviseerd. Waarom niet? Voor het geld natuurlijk. Dus vandaar mijn minpunt. ;)

[Reactie gewijzigd door Idinami op 2 september 2015 15:34]

Laten we net doen alsof dat geheugen niet bestaat, want jij en ik weten beter; dit is de grootste geldklopperij die er is natuurlijk.

Dan kijken we dus naar het normale geheugen en zou je zelf moeten uitzoeken welk geheugen compatibel is en welke niet. Dit geldt voor elk geheugenmerk eigenlijk. Zo zou je dus in principe bij elk merk/type/soort geheugen dit minpunt kunnen neerzetten.
De achterliggende gedachte van mijn minpunt is dat het gewoon slecht zoeken is als gewone consument (zonder enige technische ervaring/kennis) naar de beste RAM voor je laptop als Apple gebruiker.