Panasonic Lumix DMC-TZ7 Zwart Review

platenspeler 1 september 2015, 203 views

Panasonic Lumix DMC-TZ7 Zwart

Prima camera, gaat altijd met ons mee in de jaszak.

Pluspunten

• beeld kwaliteit van foto en film
  • macro mogelijkheden
  • stelt redelijk snel scherp (voor zo'n camera)
  • Ook voor mensen met grotere handen goed te bedienen.

Minpunten

• batterij duur speciaal bij lagere temperaturen
  • selectieknop draait et makkeijk staat vaak uit positie

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 2
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik dacht we schrijven eens een review als we wat langer ervaring hebben met de camera :-)

Wij hebben de Lumix een paar jaar in gebruik gehad en zijn er zeer tevreden over. Hoewel we ook grotere andere camera's hebben zoals een spiegelreflex met lenzen past de Lumix als enige altijd in je jaszak en gaat hij mee de wereld over.

Ook thuis lag hij altijd voor het grijpen en ging mee als we de hond uitlaten. Je voelt je met zo'n camera niet altijd toerist en dat is wel prettig. Maar de foto kwaliteit is goed genoeg!

En als we thuis iets heel kleins moesten lezen bijv. pakte iedereen direkt de lumix om er een macro foto van te maken.

Afgelopen maand is de display kapot gegaan bij een reis naar het geboorteland van de camera, dus het is einde Lumix. Maar het zou me niets verbazen als er binnenkort weer een moderne Lumix thuis ligt want we kunnen niet zonder.

Wel een tweede batterij er direkt bij kopen, want als je een hele dag met de camera loopt dan is 1 batterij niet voldoende.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-TZ7 Zwart?