Specificaties 55" Ultra HD 3D OLED TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55EG960V Zwart Review

Chilion 1 september 2015, 230 views

LG 55EG960V Zwart

Een mooie super scherpe tv met "echt" zwart, goed geluid en een hip "curved" design

Pluspunten

• Design
  • Super scherp beeld
  • WebOS 2.0
  • Grote kijkhoek

Minpunten

• Fragiel ogend
  • In een verlichte kamer wat spiegelend voor brildragers.
  • 3d minder sterk

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb zowel de 55 als de 65 inch mogen bewonderen. Beide fantastische apparaten, ik zal alle criteria uitgebreid behandelen hieronder, de conclusie echter is dat een goed apparaat is, het "lekker" wegkijkt en je zeker een stuk design in huis haalt.

Featureset
Wat betreft de features kan ik niet anders als tevreden zijn.

Web OS 2.0
Na het opstarten van de tv (dat geruime tijd in beslag neemt) is dit het uitblinkertje in de klas, super snelle en intu´tieve bediening waarbij ook het design oogpunt niet uit het oog verloren is.

Magic Remote
Een fijn in de hand liggende, enige gewenning nodig zijnde afstandbediening die wel vlotjes reageert. Stiekem heb ik geprobeerd om mijn hand langzaam te laten trillen. Afstandsbediening geeft in dat geval geen kik, dus ik denk dat dit ook prima geschikt is voor alzheimer patienten!

Dual play
Nog lang niet bij iedereen bekend, echter de vorige editie had dit al. Samen spelen op de zelfde tv, maar door verschillende (soort 3d) brillen kun jij beide het hele scherm gebruiken.

3d
Goed, scherp en net zo lekker contrastvol als 2d. Enkel, vanuit bepaalde hoeken is het een stuk minder prettig kijken. Dat is wel echt een aandachtspunt. Met de hele familie plus aanhang, kleinkinderen en alle aanwezige huisdieren een 3d film kijken wordt in een rijtje achter elkaar gaan zitten. Dit punt is voor mij dusdanig belangrijk dat ik daarom de beoordeling van Uitstekend naar Voldoende heb laten vallen.

Kleurweergave
Fenomenaal. Simpelweg, nog nooit beter vertoond. Wit is echt wit. Zwart is echt zwart. Zo zwart als m'n zwartste koffie. Of zoals sommigen plachten te zeggen, zo zwart als m'n ziel. Ik kan geen superlatieven bedenken die dit coveren, want het is echt enorm zwart. Echt.

Contrast & Helderheid
Door het unieke (gepatenteerde!) WRGB principe is het bij deze TV mogelijk om "oneindig" veel contrast te hebben. Witte leds en leds helemaal uitschakelen voor zwart betekend dat je hier nooit meer mogelijkheden in gaat krijgen. Dit is de top.

Ghosting
Niets van gemerkt, niet te beoordelen dus.

Pixeldefecten
Ik heb er 2 Ó 3 uur mee mogen spelen, in die tijd is er niets geks opgetreden

Bouwkwaliteit en Afwerking
Afwerking
De afwerking is super strak. Alles is netjes "dicht". Hoogwaardige glans materiaal. Hoe ze het doen geen idee, het ziet er goed uit.

Bouwkwaliteit
Wat mij zorgen baart is de bouwkwaliteit. Het zag er allemaal niet erg stevig uit en ik ben bang dat een klein ongelukje je hele scherm of zelfs TV naar de knoppen kan helpen. Neem nou als voorbeeld mijn hond. Springt graag omhoog in de buurt van de TV. Een staart er langs en ik ben benieuwd of de LG niet omvalt. Heel stabiel leek het niet. Echter is dit van visuele weergave en niet van daadwerkelijk testen.

Geluid
Een extra inge-sneakt puntje hier. Door de bouwkwaliteit heb ik ook het idee dat het geluid wat minder is. Het klinkt goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is allemaal nog lang geen 5,1 of Bose 321.

Vormgeving
Weinig over te melden, het is gewoon een hele mooie TV. Gelikt, modern en toch ook lekker strak. Daarbij komt dat het scherm als de TV uit staat ook echt zwart is. Erg prettig.

Inbrandgevoeligheid
Zie ook Pixeldefecten.

En dan, Prijs
Toch een doorslaggevend criterium voor ons Nederlanders. Ik kan u verzekeren dat u geen miskoop doet met dit product. U moet niet vergeten, kwaliteit heeft een prijs. En in dit geval vind ik de combinatie van kwaliteit, prijs en ook vormgeving het zeker waard.
Ook kijkend naar de concurrentie, enkele schermen die in de buurt komen van deze TV die moeten concurreren met deze TV zullen schromelijk te kort komen.

Met deze TV haalt u een pareltje met minimale scherpe randjes in huis!

Heb jij ook een LG 55EG960V Zwart?