Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

MIFA F5 Zwart Review

Joel Smits 30 augustus 2015, laatste update op 30 augustus 2015, 585 views

MIFA F5 Zwart

Mooi geluid met een lage prijs in een leuke verpakking.

Pluspunten

• Spatwaterdicht
  • Verpakking
  • Bouwkwaliteit
  • Geluid
  • Groote
  • Uiterlijk
  • Mogelijkheid om te bellen

Minpunten

• Batterijduur niks bijzonders
  • QR code achterop stuurt je naar de Play Store pagina van WeChat

Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Dit is mijn eerste gedetailleerde review, dus feedback is erg welkom.

Ik zocht een leuk cadeau voor m'n vriendin die veel naar muziek luistert, dus een bluetooth speaker leek me wel een goed idee. Zelf heb ik een HP Stream 7, maar die ingebouwde speakers zijn verschrikkelijk, dus om dat op te lossen wou ik er zelf ook een. Daarom zocht ik er dus een die niet te duur is en natuurlijk zo'n goed mogelijk geluid geeft. Na een paar filters te hebben gezet in de pricewatch kwam ik al snel uit bij de MIFA F5.

Ik ben iemand met weinig verstand of ervaring met geluid, dus ik ben verre van een audiophile. Verder heb ik een Logitec Z523, dus ook niet bepaald high-end. Deze speaker kan je dus anders ervaren dan ik als je er meer verstand van hebt.

Het geluid
Ik heb helemaal geen ervaring met bluetooth speakers, dus ik had geen idee hoe het zal zijn, maar toen ik heb voor het eerst aan zette was ik erg verrast. Het geluid was luid, helder en met genoeg bas. Ik gebruik hem voor muziek zoals rock achtige dingen (Black Stone Cherry, Eagles of Death Metal, Bullet For My Valentine) tot new retrowave dingen (Trevor Something, Timecop1983, Let Em Riot). Ook heb ik hem gebruikt voor een paar games waaronder Fallout, Rollercoaster Tycoon en Red Faction. Het klonk allemaal erg goed.

Het uiterlijk en bouwkwaliteit
Hij voelt en ziet er zeker niet goedkoop uit. Alles is netjes en mooi afgewerkt en voelt erg stevig aan. De twee uiteindes zijn mat kunststof en de rest is een ijzeren mesh. Ook zit er een haak aan om hem ergens aan vast te maken. Deze kan je er ook af halen. De flap die over de micro-usb, aux en micro-sd slot gaat is flexibel en zit stevig vast. Om hem los te halen is er een klein stukje waar je aan moet trekken. Achterop zit een QR code die mij om een of andere rede naar de Play Store pagina van WeChat stuurt. De knopjes voor de besturing voelen stevig aan met een duidelijke klik. Ook zijn er 3 kleine lampjes om aan te geven hoeveel batterij je nog hebt. Als je aan het opladen geeft hij aan hoe vol hij is door de goede lampjes constant te laten branden en de rest te laten knipperen. Als ze allemaal constant branden zit hij vol.

Verpakking
Ik had een simpel doosje verwacht waar alles in zou zitten, maar dat is het zeker niet. Ook hier was ik weer verrast en kreeg het gevoel alsof ik toch iets duurders had gekocht. Bovenin zit de speaker en onder de rest. Een micro-usb kabel van ongeveer 50cm, een aux kabel van ongeveer 50cm, een mooie en uitgebreide handleiding en een garantie kaartje.

Overig
De batterij is 1200mAH en houd het ongeveer 5 uur vol met redelijk wat gebruik. Het is niet heel ideaal om hem op een tafel te zetten terwijl er veel bas is. Hij begint dan nogal te trillen, wat logisch is.

Problemen
  • Als ik hem aan sluit op mijn laptop met bluetooth hapert het geluid heel erg en maakt en onbruikbaar. Met aux geen last van.
  • Hij doet wel eens moeilijk als ik hem via bluetooth aansluit op mijn HP Stream 7. Als ik dan een .mp3 probeer af te spelen beweert hij dat het niet mogelijk is. Dit is alleen maar als ik hem aansluit met bluetooth.
  • Als ik op mijn HP Stream 7 de speaker en een muis aansluit via bluetooth hapert het geluid als ik met de muis beweeg. Geen idee of dit een limitatie van bluetooth is of of het een probleem is met de tablet.
Na hem een paar weken hem te hebben gebruikt kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met deze aankoop. Het geluid is luid en helder, de prijs is scherp en de bouwkwaliteit stevig. Er is ook een microfoon aanwezig om mee te bellen. Ik heb dit nog niet kunnen uittesten, dus daar kan ik niks over zeggen. Zodra ik dit heb gedaan zal ik het toevoegen in de review.

Heb jij ook een MIFA F5 Zwart?